- W naszej kampanii przekonujemy wyborców, że głosowanie jest proste i nie zabiera wiele czasu. Po pierwsze wybory nie przekreślają planów na weekend. Lokale wyborcze są otwarte przez 14 godzin. Tam nie ma kolejek, każdy zdąży oddać głos - powiedziała podczas konferencji prasowej koordynatorka kampanii z ramienia Fundacji im. Stefana Batorego Joanna Załuska. Organizatorzy kampanii przekonują, że ani rodzinna impreza, spotkanie z przyjaciółmi, wycieczka poza miasto czy zakupy w galerii handlowej nie powinny przekreślać uczestnictwa w wyborach. Dotyczy to także osób pracujących i uczących się poza miejscem stałego zamieszkania oraz tych, które planują wyjazd podczas wyborów. Załuska podkreśliła, że pobyt poza miejscem stałego zamieszkania również nie przeszkadza w oddaniu głosu. Trzeba dopisać się do spisu wyborców w miejscu, gdzie się przebywa lub w swoim urzędzie gminy pobrać zaświadczenie o prawie do głosowania; z takim zaświadczeniem można oddać głos w dowolnej komisji wyborczej w kraj czy za granicą. Dodała, że dzięki wprowadzeniu do ordynacji wyborczej możliwości głosowania przez pełnomocnika dużo łatwiej udział w głosowaniu będą mogły wziąć także osoby niepełnosprawne i starsze, powyżej 75 roku życia. - Tą kampanią chcemy przede wszystkim pokazać, że postawienie krzyżyka wyborczego nie krzyżuje żadnych planów, bowiem jest wiele możliwości wzięcia udziału w wyborach i oddania swojego głosu - powiedziała Załuska. Kampania "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" prowadzona będzie zarówno w mediach (spoty telewizyjne i radiowe, reklamy prasowe oraz banery internetowe), jak również lokalnie poprzez organizację prawyborów w szkołach i na wyższych uczelniach. Uruchomiona została także strona internetowa www.gdziekolwiek-bedziesz.pl, gdzie można znaleźć przydatne materiały, w tym "Poradnik wyborcy" i kalendarz wyborczy, a także obejrzeć spoty reklamowe. "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj" jest kolejną ogólnopolską kampanią koalicji "Masz głos, masz wybór". Koalicja skupia kilkanaście organizacji pozarządowych, które wspólnie działają na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach. Organizacje te przeprowadziły do tej pory dwie kampanie profrekwencyjne: "Zmień kraj, idź na wybory", przed wyborami parlamentarnymi w 2007 roku oraz "Pępek Europy", przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku. Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu. W 2010 roku koalicja zamierza zrealizować dwie ogólnopolskie kampanie profrekwencyjne: jedną przed wyborami prezydenckimi, drugą przed wyborami samorządowymi. W skład koalicji wchodzą m.in. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Instytut Spraw Publicznych, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracja, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej oraz Związek Firm Public Relations.