Reklama

Reklama

Wielka awaria na Okęciu. Sztab kryzysowy pod nadzorem ABW

Sztab kryzysowy pod nadzorem ABW zwołały służby lotniskowe po wielkiej awarii na Okęciu. Uszkodzony był system teleinformatyczny portu. Po godz. 16:30 awaria została usunięta - informuje RMF.

Jak zapewniają władze lotniska, samoloty przylatują i startują zgonie z planem.

Pasażerowie są informowani przez głośnik o problemie i ewentualnych utrudnieniach. Nie działają tablice z godzinami przylotów i odlotów - informuje dziennikarka Interii.

Problemy z funkcjonowaniem oprogramowania służącego do odprawy pasażerów i bagażu zakłóciły w czwartek rano odprawę na wielu lotniskach świata - podały linie lotnicze. Doszło do opóźnień. 

"Amadeus może potwierdzić, że nasze systemy zostały już naprawione i funkcjonują normalnie" - przekazał cytowany przez Reutera rzecznik hiszpańskiej firmy, która ponad 100 przewoźnikom na świecie dostarcza oprogramowania do kompleksowej obsługi pasażerów.

Reklama

Władze portów lotniczych poinformowały, że zakłócenia były krótkotrwałe i już nie występują.

Lotnisko we Frankfurcie zakomunikowało, że przez ok. 30 minut problemy z odprawą bagażu miały niemieckie linie Lufthansa i jej linie partnerskie. O przejściowych problemach informowało też londyńskie lotnisko Gatwick, ale normalna działalność została przywrócona. O kłopotach z odprawą pasażerów przewoźników korzystających z Amadeusa informowały też porty lotnicze w Paryżu.

"Była to usterka na światową skalę. Nie byliśmy nią dotknięci w większym stopniu niż inne lotniska. Trwało to tylko kilka minut" - przekazał rzecznik operatora paryskich lotnisk, firmy Groupe ADP. 

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy