Z sondażu Kantar Polska wynika, że bezprecedensowy protest dużej części prywatnych mediów - telewizji (m.in. Polsat i Polsat News), rozgłośni radiowych, portali internetowych (w tym Interii i PolsatNews.pl) i gazet - zauważyło aż 91 proc. respondentów. 62 proc. go popiera, 18 proc. nie ma zdania w tym temacie. Przeciwko protestowi mediów jest co piąty Polak. Jak czytamy w komunikacie Komitetu Badań Radiowych, najwięcej zwolenników akcja "Media bez wyboru" miała wśród młodych osób w wieku 15-24 lata - poparcie wyraziło 71 proc. osób z tej grupy. Wśród dorosłych (25-59 lat) akcja miała poparcie blisko 2/3 ankietowanych (63 proc.). Nawet wśród osób najstarszych (60-75 lat) protest wspierała większość, przy czym w tej kategorii znaczna część osób nie była świadoma powodu protestu i aż 27 proc. była niezdecydowana. Najwyższe poparcie dla akcji można zaobserwować w średnich i dużych miastach (od 20 do 500 tys. mieszkańców) - wynosi tam 70-72 proc. Z kolei w małych miasteczkach (do 20 tys.) osiąga 62 proc. i jest niewiele mniejsze jak w wielkich aglomeracjach (pow. 500 tys.) - 64 proc. Badanie przeprowadzono w dniu 11.02.2021 (dzień po proteście) na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1010 osób w wieku 15-75 lat metodą CATI. Czytaj także: Akcja "Media bez wyboru". O co chodzi i dlaczego media protestują?