- Liczba i nagromadzenie pustych ścian w centrum miasta wręcz nakazywały, aby w pierwszej kolejności wypełnić je malarstwem - tłumaczy pomysłodawca Michał Bieżyński. Projekt Galerii Urban Forms udało się zrealizować. Zaproszono do niego znanych twórców streetartu z całego świata. Dziś łódzkie murale są już dobrze znane i stanowią barwną wizytówkę miasta. Związany przez sześć lat z Fundacją Urban Forms Bieżyński tłumaczy: "Nie chciałem doprowadzić do przesytu, do momentu, w którym liczba murali będzie tak duża, że mieszkańcy przestaną się nimi interesować, a ich odbiór stanie się bezrefleksyjny". W ramach międzynarodowego projektu Uniqa Art Łódź powstanie sześć prac, które zostaną osadzone w przestrzeni publicznej miasta. Będą to, jak już wiadomo, różnorodne obiekty sztuki - rzeźby, płaskorzeźby, instalacje artystyczne i realizacje site-specific. Organizatorzy stawiają na różnorodność - zarówno materiałów, jak i technologii. - Istotnym jest, aby zaprezentować mieszkańcom jak najszerszą paletę rozwiązań plastycznych, tak aby poza płaszczyzną stricte artystyczną, projekt pełnił funkcję edukacji wizualnej - tłumaczy Bieżyńki. Celem przedsięwzięcia - jak podkreślają organizatorzy - jest powoływanie do życia nowoczesnych obiektów artystycznych, które na stałe, bądź tymczasowo wpiszą się w krajobraz miasta. - Istotnym założeniem projektu jest odejście od standardowych murali, a tworzenie miejskiej galerii sztuki złożonej z realizacji nie związanych tylko z malarstwem. Do końca 2016 r. powstanie w sumie 6 różnych realizacji artystycznych stworzonych przez artystów m.in. z Polski, Hiszpanii i USA - zaznacza Bieżyński. Organizatorem przedsięwzięcia jest Łódzkie Centrum Wydarzeń. Sponsorem tytularnym projektu została firma ubezpieczeniowa Uniqa, a patronem medialnym portal Interia.