Według gazety 2 mld zł będą pochodzić z budżetu państwa, a 4,2 miliarda ze środków Unii Europejskiej. To łącznie dziesięciokrotny wzrost wydatków na poprawę stanu polskich dróg kolejowych w porównaniu z latami poprzednimi. Po zakończeniu inwestycji polskie pociągi będą mogły na 2,5 tys. km. tras kolejowych jeździć z prędkością 160 km/h. Zmodernizowana zostanie m.in. linia Warszawa - Radom - Kielce. Obecnie średnia prędkość przejazdu wynosi na tej trasie 60 km/h. Po modernizacji pociągi będą mogły jeździć do 140-160 km/h. Podobna przebudowa czeka także linię łączącą Poznań ze Świnoujściem, z tym że tu składy mają się przemieszczać z prędkością do 200 km/h. Poprawę stanu linii kolejowych chce wykorzystać spółka PKP Intercity, która ogłosiła przetarg na zakup 10 lokomotyw, mogących rozwijać prędkość do 200 km/h. Przetarg zostanie rozstrzygnięty na przełomie 2007 i 2008 roku, a pierwsze takie lokomotywy na polskie tory wyjadą w 2010 roku.