Od stycznia do kwietnia tego roku sprzedano w Polsce 123.857 nowych aut osobowych. W tym samym okresie rok temu sprzedano 187.135. Sprzedaż aut z importu od początku roku spadła o 12,25 proc. Według Wojciecha Drzewieckiego z Samaru, na polski rynek motoryzacyjny negatywnie oddziałują wysoki poziom stóp procentowych, rosnące koszty utrzymania samochodów, a także ogólna sytuacja gospodarcza i bardzo duże zagrożenie bezrobociem. Zdaniem Drzewieckiego, wprowadzone w marcu ograniczenia importu samochodów powypadkowych - jak na razie - nie wpłynęło na wzrost sprzedaży nowych samochodów, m.in. dlatego, że w pierwszym kwartale 2001 roku sprowadzono do Polski około 80 tys. aut używanych. Pod względem sprzedaży aut na pierwszym miejscu listy producentów po czterech miesiącach nadal znajduje się Fiat. Drugie miejsce zajął Daewoo. Na trzecim miejscu jest Skoda. Kolejne miejsca zajmują Opel, Renault, Volkswagen oraz Peugeot. W rankingu najlepiej sprzedających się modeli, pierwsze miejsce nadal zajmuje Fiat Seicento. Na drugim miejscu znalazła się Skoda Fabia, a na trzecim Daewoo Matiz. Do modeli, których sprzedaż najbardziej spadła należą: Daewoo Matiz, Fiat Seicento, Daewoo Tico, Fiat 126 EL i Skoda Felicia.