Z sondażu dla "Rzeczpospolitej" wynika, że najważniejszym medium - źródłem informacji o wydarzeniach - jest telewizja. Korzysta z niej aż 83 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu są portale internetowe (59 proc.) przed radiem i prasą (odpowiednio 48 proc. i 35 proc.). Media społecznościowe jako źródło wskazuje nadal mniejszość ankietowanych - 26 proc. korzysta z Facebooka i 21 proc. z innych. W badaniu w tej kategorii zostały wymienione takie platformy jak Twitter, Instagram czy Snapchat. Rodzina i znajomi to źródło informacji dla 26 proc. ankietowanych. Wybór źródła informacji zależy także od wieku. W grupie wiekowej 18-29 to najczęściej portale internetowe (wymienia je 69 proc. ankietowanych) . Na drugim miejscu jest Facebook (58 proc.), z telewizji korzysta jedynie 32 proc. Prasa w tej grupie jest w odwrocie. Korzysta z niej jedynie 16 proc. najmłodszych badanych. Dla najstarszych ankietowanych (grupy 60-69 i ponad 70 lat) to telewizja jest w 90 proc. najważniejszym medium. W tych właśnie grupach odsetek użytkowników internetu jest mniejszy niż 20 proc. Telewizja i radio są też w czołówce zaufania. Radiu ufa 40 proc, a telewizji 38 proc. Najmniejszy poziom zaufania mają za to serwisy społecznościowe - 16 proc.