Jak wynika z sondażu IBRiS dla "Rzeczpospolitej", dla ankietowanych Polaków personalia w kampanii nie są najważniejsze. Na co zatem Polacy zwracają uwagę przed wyborami?Dla 49,2 proc. wyborców najważniejszy jest program partii, a dla 31,6 proc. są to wartości, które dana partia prezentuje. Proponowani kandydaci na listach ważni są dla 10,6 proc. badanych, a jeszcze mniejsza grupa przykłada wagę do osoby lidera - 8,6 proc. respondentów.IBRiS zbadał też w sondażu kierunek odwrotny i zapytał ankietowanych o to, co jest dla nich nieistotne podczas kampanii wyborczej. Zaskoczenia nie ma, badani są konsekwentni - wynika z sondażu. Najbardziej nieistotna okazuje się dla ankietowanych Polaków osoba lidera (twierdzi tak 45,1 proc. badanych) i kandydaci, których partia proponuje na listach (34.4 proc.). Sondaż IBRiS dla "Rzeczpospolitej" przeprowadzono w dniach 23-24 sierpnia na 1100-osobowej grupie respondentów.Więcej w "Rzeczpospolitej".