zapowiedział, że posłowie zajmą się wnioskiem o samorozwiązanie Sejmu 7 września. Podczas obecnego posiedzenia posłowie będą pracować nad dwoma projektami - autorstwa PiS i PO - dotyczącymi zmian w konstytucji w sprawie ograniczenia immunitetu parlamentarnego. Sejm rozpatrzy także przygotowany przez PiS projekt zmian w ustawie lustracyjnej określający nowy wzór oświadczenia lustracyjnego. Posłowie zajmą się przepisami dostosowującymi polskie prawo do zasad obowiązujących w strefie Schengen. Chodzi o porozumienia krajów Unii Europejskiej m.in. w sprawie zniesienia kontroli na granicach wewnętrznych oraz współpracy w zakresie bezpieczeństwa. Polska ma przystąpić do strefy Schengen 1 stycznia 2008 r. W porządku obrad są także poprawki Senatu do nowelizacji Karty Nauczyciela. Chodzi o wcześniejsze emerytury nauczycielskie. W środę od rana posłowie będą debatować na sprawozdaniem komisji z wykonania budżetu państwa na 2006 r. wraz z analizą przedstawioną przez Najwyższą Izbę Kontroli. NIK pozytywnie oceniła wykonanie budżetu państwa w 2006 roku. Komisja finansów publicznych zaakceptowała je na początku lipca. W środę posłowie wysłuchają także sprawozdania z działalności Narodowego Banku Polskiego w 2006 roku. Późnym wieczorem zaplanowane zostały pierwsze czytania dwóch ustaw podatkowych. Są to: poselski projekt ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz rządowy projekt ustawy o zwrocie części akcyzy na samochody sprowadzane z krajów UE. Projekt poselski autorstwa PiS, LPR i Samoobrony dotyczy zwiększenia ulgi na dzieci. Jak napisano w uzasadnieniu do projektu, koszty dla budżetu wyniosą 2 mld 754 mln zł, w związku z podniesieniem kwoty odliczenia od podatku ze 120 zł do 572,54 zł na jedno dziecko. Projekt rządowy określa zasady zwrotu za samochody starsze niż dwuletnie, zakupione od 1 maja 2004 r. do 30 listopada 2006 r. Wartość zwrotu ma stanowić różnicę kwoty akcyzy obliczonej zgodnie z zasadami obowiązującymi przed 1 grudnia 2006 r. oraz kwoty podatku akcyzowego obliczonego według stawek akcyzy ? 3,1 proc. i 13,6 proc., w zależności od pojemności silnika.