Strefa Tempo 30 obejmuje teren północnego Śródmieścia Radomia, ograniczony ulicami Żeromskiego, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego, Kelles-Krauza oraz Niedziałkowskiego; strefa nie obejmuje tych ulic, ale obszar między nimi. W ramach strefy wprowadzono także zmiany w organizacji ruchu. Wszystkie skrzyżowania są równorzędne - obowiązuje na nich pierwszeństwo dla jadących z prawej strony. Na ul. Kilińskiego powstały także wzniesione przejścia dla pieszych. Takie rozwiązanie ma zmusić kierowców do ograniczenia prędkości. - Mamy nadzieję, że ulice objęte strefą staną się bardziej przyjazne dla niechronionych uczestników ruchu, czyli dla pieszych i rowerzystów - wyjaśnił rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji (MZDiK) w Radomiu Dariusz Dębski. Dodał, że ograniczenia wynikające ze strefy powinny też poprawić płynność jazdy samochodów i zwiększenie przepustowości skrzyżowań. MZDiK liczy też na to, że w związku z tymi ograniczeniami mniej kierowców będzie korzystać z centralnych ulic miasta, by przemieszczać się między dzielnicami. - Dzięki temu ograniczony zostanie uciążliwy dla mieszkańców centrum hałas oraz emisja spalin - dodał rzecznik. W późniejszym czasie planowane jest powiększenie strefy Tempo 30 i objęcie nią południowej części Śródmieścia. W ub. roku na trzech odcinkach ulic w Radomiu wprowadzono strefę Tempo 70, (m.in. na ulicy Czarnieckiego - od Folwarcznej do tzw. ronda warszawskiego - stanowiącej fragment drogi krajowej nr 7). W tym miejscu zwiększona została dopuszczalna prędkość jazdy do 70 km na godzinę, bo - jak wynika z obserwacji - na tej trasie kierowcy zwykle jeżdżą z jeszcze większą prędkością. Jak wyjaśnił rzecznik, takie rozwiązanie jest dopuszczalne pomimo ustawowego ograniczenia prędkości w mieście do 50 kilometrów na godzinę. Poinformuj nas o sytuacji na drogach, prześlij zdjęcia! Najświeższe informacje o sytuacji na drogach na Twitterze Sprawdź na bieżąco - utrudnienia na drogach w całej Polsce!