Problemy są między innymi z logowaniem, wpisywaniem wniosków, dostępem do Rejestrów Państwowych. Na razie wykonawca systemu, czyli Centralny Ośrodek Informatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, nie znalazł źródła awarii. W centrali widać, że aplikacja działa. Natomiast - jak usłyszał reporter RMF FM Krzysztof Zasada - problemy zaczęły zgłaszać poszczególne gminy. Z wielu województw po kilka jednostek samorządowych. Według COI są dwie możliwości: mogło dojść do awarii łącza, którym dane są przesyłane albo istnieje problem na styku łącza i serwerów. MSW zapewniało, że system działa Wczoraj aż 600 błędów ujawniło się po uruchomieniu w urzędach nowego Systemu Rejestrów Państwowych. Największe problemy z systemem wystąpiły rano. Ponad 200 gmin nie było w stanie ściągnąć nowej bazy danych dowodów osobistych. Problemy mieli też ci obywatele, którzy dostali dowód osobisty przygotowany według nowego wzoru, bo system nie potrafił prawidłowo zarejestrować takiej sytuacji. Ponadto po uruchomieniu systemu okazało się, że część gmin ma zbyt słabe łącza internetowe. W stołecznych urzędach wczoraj udawało się wprowadzić średnio tylko jeden na dziesięć wniosków. Czas oczekiwania na załatwienie jednej sprawy wydłużył się nawet trzykrotnie. Wiceszef MSW Tomasz Szubiela uważa, że problemy są przejściowe i wynikają - głównie - z braku doświadczenia urzędników. - Ze względu także na kwestie skali wiele problemów ma charakter komunikacyjny, a nie techniczny - skomentował Szubiela. System, który łączy w sobie m.in. rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego oraz obsługująca go aplikacja "Źródło" działa od 2 marca. (es) <a href="http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-problemy-ze-zrodlem-w-calej-polsce-sa-klopoty-z-dostepem-do-,nId,1682596#"></a> <a href="http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/krzysztof-zasada">Krzysztof Zasada</a>