Zgodnie z przepisami, premier przyjmuje albo odrzuca sprawozdanie prokuratora generalnego, "mając na względzie realizację zadań przez prokuratora generalnego w zakresie strzeżenia praworządności oraz czuwania nad ściganiem przestępstw". W przypadku odrzucenia sprawozdania premier może wystąpić do Sejmu z wnioskiem o odwołanie prokuratora generalnego przed upływem kadencji. Sprawozdanie z działalności w 2011 r. Seremet złożył Tuskowi w marcu. Minister sprawiedliwości Jarosław Gowin opiniując dokument zarekomendował jego przyjęcie, choć wskazał uchybienia w działalności prokuratury. W lipcu premier, na kanwie nieprawidłowości wykrytych w sprawie Amber Gold, zwrócił się do szefa prokuratury o dodatkowe informacje na temat działań organów ścigania w sprawach przestępstw gospodarczych. Otrzymał je w listopadzie, a w środę po godz. 13 na stronach internetowych KPRM podano, że Tusk sprawozdanie przyjął. Jak ujawniono, premier zapoznał się także z rekomendacją Departamentu Kontroli i Nadzoru Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w sprawie przyjęcia sprawozdania prokuratora generalnego. "Pomimo wskazanych uchybień w działalności prokuratury zdaniem departamentu nie wystąpiły przesłanki uzasadniające odrzucenie sprawozdania, tj. braku realizacji zadań w zakresie strzeżenia praworządności oraz czuwania nad ściganiem przestępstw" - czytamy w informacji KPRM. Jak podkreślono, pomimo zidentyfikowanych uchybień, premier ma nadzieję, że nastąpi "znacząca poprawa funkcjonowania prokuratury". "Podejmując decyzję o przyjęciu sprawozdania Prokuratora Generalnego, brał pod uwagę całokształt działalności prokuratury, w tym fakt, że dopiero dwa lata temu prokuratura stała się w pełni niezależna" - napisano. Sprawozdanie prokuratora generalnego z rocznej działalności prokuratury w 2011 roku zawiera informacje na temat m.in. sytuacji kadrowej i finansowej prokuratury, postępowań przygotowawczych i sądowych, współpracy z podmiotami zewnętrznymi, współpracy międzynarodowej, funkcjonowania systemów informatycznych, opiniowania projektów aktów prawnych, działań usprawniających organizację pracy prokuratury generalnej, sądownictwa dyscyplinarnego, współpracy z Krajową Radą Prokuratury, działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury oraz działalności prokuratorów IPN - Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu. Minister sprawiedliwości w swoim stanowisku do sprawozdania pozytywnie ocenił skuteczność prokuratury w zakresie postępowań ekstradycyjnych, administracyjnych, przygotowawczych i sądowych (pomimo wskazanych uchybień) i związanych z ułaskawieniami. Zdaniem ministra prokuratora właściwie realizowała również wnioski o udostępnienie informacji publicznej. Minister pozytywnie ocenił inicjatywy prokuratora generalnego zmierzające do poprawy przepisów regulujących działalność prokuratury. Jednocześnie zwrócił uwagę na istotne uchybienia w działalności prokuratury w sferze polityki kadrowo-organizacyjnej w jednostkach prokuratury, postępowań przygotowawczych i postępowań przed sądami. Jako przyczynę ww. uchybień minister identyfikuje głównie brak dostatecznego nadzoru służbowego na poszczególnych szczeblach prokuratury. W dokumencie o działaniach prokuratury w latach 2007-2012, w zakresie szeroko rozumianej przestępczości gospodarczej, prokurator generalny zawarł informacje związane z naruszeniami prawa bankowego, obrotem instrumentami finansowymi, obrotem dewizami, kruszcami, jak i prawem karnym - skarbowym, a także organizowaniem i kierowaniem piramidami finansowymi.