30 września CBA podało, że szef Biura Mariusz Kamiński wysłał do premiera, prezydenta, Sejmu i Senatu informacje dotyczące zagrożenia interesu ekonomicznego państwa w związku z przygotowywaniem projektu nowelizacji ustawy o grach i zakładach wzajemnych. Według "Rzeczpospolitej" CBA ostrzegło w dokumencie, że na zmianach w tej ustawie budżet państwa mógł stracić 469 mln zł. Jak podała "Rz", w sprawę zamieszani są czołowi politycy PO: szef Klubu Platformy Zbigniew Chlebowski i minister sportu Mirosław Drzewiecki. Mieli oni lobbować w interesie firm hazardowych. W polskim prawie wpływanie na kształt aktów prawnych, korzystny dla środowiska czy grupy przedsiębiorców, jest dozwolony właśnie jako lobbing. Może on być prowadzony zarówno przez osoby fizyczne jak i przedsiębiorców. Aby jednak takie działanie było legalne, musi być prowadzone przez organizację, dla której stanowi on jeden z rodzajów działalności( np. dla organizacji zrzeszającej przedsiębiorców ) lub też gdy jest prowadzony zawodowo, na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej z mocodawcą, na rzecz którego działa lobbysta. Jeżeli ktoś prowadzi działalność lobbingową zawodowo, powinien być wpisany do specjalnego rejestru, prowadzonego przez MSWiA. Gdy robi to bez wpisu do rejestru, podlega karze pieniężnej od 3 tys. zł do 50 tys. zł. Nakłada ją minister spraw wewnętrznych i może to robić wielokrotnie. Kara stanowi dochód budżetu państwa. Lobbysta, który chce mieć wpływ na treść ustawy lub rozporządzenia (także w Sejmie), może zgłosić zainteresowanie udziałem w pracach nad nimi, ale dopiero po udostępnieniu projektu w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP). Nie wolno ingerować w treść dokumentów z klauzulą "ściśle tajne". Zgłoszenie trzeba złożyć do organu odpowiedzialnego za opracowanie projektu, np. ministerstwa. Informuje się w nim m.in. o przyczynach zainteresowania ustawą lub rozporządzeniem, adres i nazwisko osoby, grupy osób czy firmy, na rzecz której się działa, interes, który zamierza chronić i rozwiązanie prawne, o którego wprowadzenie będzie zabiegać. Kwestią lobbingu zajmował się także Parlament Europejski, w którym od 1996 r. obowiązuje rejestr lobbystów i także kodeks ich postępowania. W maju 2008 r. unijny Parlament przyjął rezolucję określającą zasady działalności grup interesu w instytucjach europejskich (nr 2115/2007). Definiuje ona lobbing jako działania mające na celu wywarcie wpływu na politykę i na podejmowanie decyzji przez instytucje UE. Według rezolucji posłowie sami "są odpowiedzialni za zapewnienie sobie dopływu wyważonych informacji", i muszą być niezależni od lobbystów.