Kancelaria premiera ogłosiła przetarg na szkolenie ze "standardów zarządzania satysfakcją klientów". Dokształci się dzięki niemu ok. 3 tysiące pracowników skarbówki czy urzędów wojewódzkich. Na początek dowiedzą się, czym jest satysfakcja klienta. Definicja jest najważniejsza. Kolejne zadanie - rozpoznać, jaki jest zakres działalności danego urzędu i ustalić, kto należy do jego obecnych i potencjalnych klientów. Kolejny etap to identyfikowanie potrzeb obsługiwanych obywateli. Rzesza pracowników administracji wiedzę ma czerpać nie tylko z wykładów, ale i zdobywać w praktyce, w czasie warsztatów z profesjonalnej obsługi klientów - przynajmniej dwudniowych, po 8 godzin każdy. Z przerwą na kawę i obiad. Firma, która wygra przetarg będzie musiała też opracować zbiór dobrych urzędniczych praktyk i zbadać satysfakcję klientów. Koszt jednego takiego badania - 350 tysięcy złotych.