Powstanie Centrum Oceny Administracji
W Kancelarii Premiera powstanie Centrum Oceny Administracji - dowiedział się reporter RMF FM Mariusz Piekarski. Jednostka będzie zajmowała się oceną sprawności urzędów i analizą przydatności poszczególnych urzędników. Kontrolowane będą ministerstwa, urzędy wojewódzkie, wszystkie urzędy centralne i agencje rządowe.
Wszędzie tam z kontrolami zaglądać mają urzędnicy nowej komórki w kancelarii premiera - będą sprawdzać, czym zajmują się poszczególni urzędnicy, nawet najniższego szczebla, jakie mają zadania, czy nie ma przerostu zatrudnienia. - Dlaczego np. kancelaria premiera zatrudnia około 500 osób, a np. jeden z urzędów wojewódzkich ponad tysiąc osób - wyjaśnia Beata Kempa.
Szefowa KPRM, która ma nadzorować Centrum Oceny Administracji, chce doprowadzić do standaryzacji stanowisk pracy, tak by urzędnicy na podobnych stanowiskach mieli takie same zadania i obowiązki. I tyle samo pracy.
- Spróbujemy takiej standaryzacji dokonać. Tutaj trzeba wziąć (pod uwagę) zakresy czynności, to, w jaki sposób dane stanowisko jest przydatne, w jaki sposób realizuje zadania państwa, w jakim rozmiarze - wyjaśnia Kempa.
Na pytanie, ile osób ma robić ten wielki przegląd administracji, odpowiada tylko, że mniej niż sto.
Dokumenty powołujące Centrum są już gotowe.
(edbie)