Reklama

Powstanie Centrum Oceny Administracji

W Kancelarii Premiera powstanie Centrum Oceny Administracji - dowiedział się reporter RMF FM Mariusz Piekarski. Jednostka będzie zajmowała się oceną sprawności urzędów i analizą przydatności poszczególnych urzędników. Kontrolowane będą ministerstwa, urzędy wojewódzkie, wszystkie urzędy centralne i agencje rządowe.

Wszędzie tam z kontrolami zaglądać mają urzędnicy nowej komórki w kancelarii premiera - będą sprawdzać, czym zajmują się poszczególni urzędnicy, nawet najniższego szczebla, jakie mają zadania, czy nie ma przerostu zatrudnienia. - Dlaczego np. kancelaria premiera zatrudnia około 500 osób, a np. jeden z urzędów wojewódzkich ponad tysiąc osób - wyjaśnia Beata Kempa.

Szefowa KPRM, która ma nadzorować Centrum Oceny Administracji, chce doprowadzić do standaryzacji stanowisk pracy, tak by urzędnicy na podobnych stanowiskach mieli takie same zadania i obowiązki. I tyle samo pracy.

Reklama

- Spróbujemy takiej standaryzacji dokonać. Tutaj trzeba wziąć (pod uwagę) zakresy czynności, to, w jaki sposób dane stanowisko jest przydatne, w jaki sposób realizuje zadania państwa, w jakim rozmiarze - wyjaśnia Kempa.

Na pytanie, ile osób ma robić ten wielki przegląd administracji, odpowiada tylko, że mniej niż sto.

Dokumenty powołujące Centrum są już gotowe.

(edbie)

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: Beata Kempa | administracja

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy