Ordynacja wyborcza przewiduje, że w wyborach parlamentarnych nie mogą głosować osoby pozbawione praw publicznych, pozbawione praw wyborczych przez Trybunał Stanu oraz osoby ubezwłasnowolnione - całkowicie lub częściowo - prawomocnym orzeczeniem sądu. Nazwisko każdego wyborcy znajduje się w rejestrze oraz w spisie wyborców. Rejestry prowadzone są przez gminy i na bieżąco aktualizowane. Na dwa tygodnie przed wyborami - w tym roku do 7 października - gminy sporządzały, na podstawie rejestrów, spisy wyborców, w których znajdują się nazwiska wszystkich uprawnionych do głosowania. W przeddzień głosowania spisy przekazywane są obwodowym komisjom wyborczym. Idąc do lokalu wyborczego trzeba pamiętać o zabraniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem. Aby otrzymać karty do głosowania, trzeba bowiem przedstawić komisji wyborczej dokument potwierdzający tożsamość: dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy. Komisja sprawdza nazwisko w spisie wyborców i na tej podstawie wydaje karty do głosowania. Osoba, której nazwisko zostało pominięte w spisie wyborców, zostanie dopisana do tego spisu i będzie mogła głosować, jeśli udokumentuje, że stale mieszka na terenie danego obwodu głosowania, a urząd gminy potwierdzi, że nie otrzymał zawiadomienia o utracie przez nią prawa wybierania. Dlatego dobrze jest mieć przy sobie w lokalu wyborczym dowód osobisty, bo zawarta w nim adnotacja o zameldowaniu może pomóc, gdyby czyjeś nazwisko zostało pominięte w spisie wyborców. W wyborach mogą brać udział obywatele polscy, którzy w dniu wyborów kończą 18 lat. Każdy kto ukończy 18 lat 21 października będzie z urzędu umieszczony w spisie wyborców w miejscu zamieszkania. W dniu wyborów, do spisu wyborców w dowolnej komisji obwodowej dopisana zostanie także osoba posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania, wydane w urzędzie gminy lub urzędzie dzielnicy, na terenie której mieszka na stałe.