W połowie marca Rosyjska Federalna Agencja transportu lotniczego zaleciła przewoźnikom powietrznym wycofanie z eksploatacji Tu-154. Według informacji TVP Info to zalecenie nie dotyczy samolotu, który jest na stanie 36. specpułku. Zarzuty Rosawiacji dotyczyły wad konstrukcyjnych samolotów Tu-154M, ale nie - jak ustaliła TVP Info - wersji LUX - a taką posiada 36. specpułk. W zeszłym tygodniu polscy przedstawiciele uczestniczyli w spotkaniu wszystkich użytkowników tupolewów w Moskwie. Tam zaprezentowano nowe tzw. biuletyny techniczne. Wg informacji, które przekazali Polsce Rosjanie - Tu-154 M o numerze bocznym 102, który niedawno przechodził generalny remont w Rosji - spełnia wszystkie zawarte w nich rekomendacje. Dodatkowo MON informowało już wcześniej że polski Tu-154M różni się zasadniczo od innych wersji, ponieważ był modyfikowany i posiada nowoczesną aparaturę. To oznacza, że uziemiona dotąd maszyna może znów wzbić się w powietrze. Piloci specpułku mogą się na niej szkolić, a wkrótce czeka ją zapowiadany wcześniej eksperyment komisji Jerzego Millera.