Przypomnijmy, że Polska Fundacja Narodowa, na którą łożą spółki Skarbu Państwa, miała przede wszystkim promować Polskę za granicą. "Polska Fundacja Narodowa będzie budowała markę, która nazywa się Polska, będzie budowała tę markę poza granicami naszego kraju" - informowała <a class="textLink" href="https://wydarzenia.interia.pl/tematy-beata-szydlo,gsbi,19" title="Beata Szydło" target="_blank">Beata Szydło</a>. Na fundację spłynęła fala krytyki, gdy za 19 milionów złotych rozpoczęła kampanię "Sprawiedliwe sądy", promującą reformę wymiaru sprawiedliwości. Zarzucano, że jest to próba obejścia przepisów o finansowaniu partii politycznych i uprawianie partyjnej propagandy z pieniędzy państwowych spółek. Teraz, jak podaje TVN24, fundacja zmieniła statut. Nowe cele dla PFN to "podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości, upowszechnianie w kraju i za granicą wiedzy o historii, ze szczególnym uwzględnieniem historii najnowszej, a także upowszechnianie martyrologii i bohaterskich czynów Narodu Polskiego".