Dodał, że celowi temu służyć ma bezprecedensowe, 7,5-krotnie zwiększenie w 2012 r. budżetu Inspekcji Transportu Drogowego, z 20 do 150 mln zł. Zwrócił uwagę na fakt wprowadzenia do polskiego prawa w 2010 r. takich rozwiązań, jak możliwość rejestrowania zdjęć pojazdów przez statki powietrzne, specjalnych warunków zatrudniania w inspekcji funkcjonariuszy służb, czy też wprowadzenie do ruchu nieoznakowanych samochodów ITD wyposażonych w urządzenia fotoradarowe. Zdaniem posła, który powołuje się na ekspertów z dziedziny prawa, takie samochody działają nielegalnie, bez wyraźnego upoważnienia wynikającego z ustawy "Prawo o ruchu drogowym" dla tego typu pojazdów specjalnych. Zdaniem posła Polaczka, specjalne warunki zatrudniania w inspekcji funkcjonariuszy służb mogą świadczyć o tym, że docelowo może dojść do włączenia Inspekcji Transportu Drogowego do MSW. Więcej w obszernym wywiadzie w "Naszym Dzienniku".