Prowadząca "Gościa Wydarzeń" Dorota Gawryluk zapytała rzecznika rządu, czy "mało było problemów i protestów" i władzy potrzebny był kolejny konflikt - tym razem z mediami. - Nie rozpatruję tego w ten sposób. Jesteśmy w czasie debaty o podatku cyfrowym, czyli od reklam - odpowiedział Piotr Müller. Ocenił, iż reakcja środowiska medialnego (w postaci akcji "Media bez wyboru") była "duża" i "zdecydowana". - Zdziwiła mnie na tym etapie. Jesteśmy w fazie prekonsultacji, projekt nie został nawet zatwierdzony przez Komitet Stały Rady Ministrów. To etap dialogu i konstruowania jego ostatecznej wersji - odparł rzecznik. Dorota Gawryluk zauważyła, że koalicjanci PiS w ramach Zjednoczonej Prawicy - Porozumienie oraz Solidarna Polska - nie znali projektu zanim pojawił się on publicznie. Jak odpowiedział Müller, "proces legislacyjny wygląda tak, że wpisuje się go na wykaz prac rządu, odbywają się konsultacje międzyresortowe oraz społeczne". - Ten etap przed nami. Projekt ma bazowy charakter, konsultacje społeczne zaczną się po 16 lutego. Reakcja mediów Prowadząca zapytała, czy było błędem, że przy przygotowywaniu zmian dotyczących mediów nie rozmawiano z podmiotami, które miałyby płacić nową daninę. - Dało się to zrobić lepiej, ale nie zgodzę się, że (pomysł) nie jest konsultowany. Reakcja mediów odbyła się kilka dni po upublicznieniu projektów - odparł rzecznik rządu.