Polska jest fajna - głosi hasło kampanii reklamowej naszego kraju. Życie jest fajne - taki wniosek można wysnuć na podstawie badań dotyczących wzrostu liczby optymistów wśród polskich obywateli. Z ósmej edycji European Trusted Brands wynika, że wskaźnik optymistów wśród Polaków z 53 proc. w poprzednim sondażu sięgnął 77 proc. Niewiele mniej, bo 68 proc. z nas przyznaje się do pewności, że wszystko w kraju idzie w dobrym kierunku. W comiesięcznych sondażach CBOS zdarzają się wprawdzie nastrojowe fluktuacje, dotyczące zwłaszcza oceny sytuacji politycznej, jednak krzywa poczucia ogólnego dobrostanu utrzymuje się na wysokim poziomie. Skąd w naszych jeszcze do niedawna skłonnych do narzekań i frustracji rodakach wzięło się tyle pogody ducha? Poprawa atmosfery politycznej i polepszający się standard życia mają z pewnością znaczenie fundamentalne. Jednak istotną, choć nie zawsze dostrzeganą rolę odgrywają reklama i marketing. Czytaj więcej w Polityce.