Posłowie PO: Monika Wielichowska, Mariusz Witczak i Marcin Kierwiński zaprezentowali na czwartkowej konferencji prasowej spot internetowy, który - jak mówili - pokazuje kulisy "wielkiego przekrętu" Prawa i Sprawiedliwości. "Ten film w krótki sposób, ale jakże dobitny, zobrazował państwo PiS w soczewce, w pigułce, symbol władzy PiS. Pokazał pajęczynę, pokazał obłudę, pokazał kłamstwa oraz dziwne relacje i połączenia" - powiedziała Wielichowska, podkreślając, że żadna instytucja państwowa nie chce się zająć "aferą billboardową". Witczak ocenił, że po takim "procederze w normalnym państwie upadają rządy, premier podaje się dymisji". "My żyjemy w państwie PiS-owskim, w którym na domiar złego premier nie tylko nie podaje się do dymisji, ale poręcza transfery finansowe ze spółek Skarbu Państwa na rzecz fundacji, która z kolei przesyła te pieniądze firmie, którą zarządzają ludzie powiązani z premier i organizują kampanię polityczną" - mówił poseł PO. Ocenił, że jest to sytuacja "niedopuszczalna". "Nie możemy się na to godzić. Żądamy w imieniu obywateli, w imieniu właścicieli spółek Skarbu Państwa - bo przedsiębiorstwa państwowe to własność wszystkich Polaków - natychmiastowego zaprzestania transferów finansowych do Fundacji, która używa tych pieniędzy na cele polityczne, na cele kampanii, która sprzyja PiS-owi" - zaznaczył Witczak. Zapowiedział, że jego ugrupowanie będzie żądało dostępu do wszystkich umów spółek Skarbu Państwa, które - według niego - "pokażą na jakich zasadach prezesi spółek zgodzili się przekazywać pieniądze Fundacji". Zdaniem Witczaka prezesi spółek powinni "jak najszybciej" rozwiązać wszystkie umowy z PFN. Poseł Marcin Kierwiński (PO) poinformował, że klub Platformy zwróci się o zwołanie, w trybie pilnym, posiedzenia sejmowej komisji ds. energii i skarbu państwa tak, aby - jak uzasadniał - posłowie mogli wysłuchać, co mają do powiedzenia w tej sprawie prezesi tych spółek. Kampania PFN ws. sądów, zdaniem jej twórców, ma na celu wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej cel reformy wymiaru sprawiedliwości w Polsce. Kampania ma się toczyć w telewizji, Internecie i na ulicach, gdzie pojawiły się pierwsze billboardy z hasłem: "Niech zostanie tak jak było. Czy na pewno tego chcesz?". Powstały też profile "Sprawiedliwe sądy" na Facebooku i Twitterze oraz kanał na Youtube. Misją powołanej latem zeszłego roku Polskiej Fundacji Narodowej jest budowa pozytywnego wizerunku Polski w kraju i za granicą.