Przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów. W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu. By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora. Informacje w tej sprawie są dostępne na stronie <a href="http://www.intercity.pl/" target="_blank">www.intercity.pl</a> oraz na dworcach. "Decyzje, sprawne działania oraz zaangażowanie sztabu operacyjnego przyniosły oczekiwane rezultaty. Naszym celem było jak najszybsze przywrócenie pełnej funkcjonalności internetowej sprzedaży biletów. Wyciągamy wnioski i planujemy kolejne działania, które usprawnią działanie systemu sprzedaży i rezerwacji biletów - powiedział cytowany w komunikacie pełniący obowiązki prezesa zarządu PKP Informatyka Adam Filutowski. W wyniku problemów z systemy informatycznym we wtorek zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka. Nad przywróceniem działania systemu sprzedaży przez internet - jak informuje PKP Informatyka - pracował specjalnie powołany sztab operacyjny. W jego skład weszli specjaliści PKP Informatyka, PKP Intercity oraz PKP S.A. odpowiedzialni za zarządzanie ciągłością działania systemu, infrastrukturę IT, testy. To już kolejna w ciągu kilku miesięcy awaria internetowego systemu sprzedaży biletów przewoźnika. W listopadzie ub.r. nie można było kupić biletów m.in. na wchodzące do rozkładu pociągi Pendolino. Wówczas stanowisko stracili członek zarządu PKP Intercity i dwóch dyrektorów odpowiedzialnych za wdrożenie systemu sprzedaży biletów. Również wtedy spółka powołała sztab kryzysowy, którym kierował Piotr Ciżkowicz.