PFN opublikowała sprawozdanie tuż przed północą w noc sylwestrową, czyli w ostatnim możliwym terminie. Według przepisów fundacje muszą opublikować w sieci sprawozdanie merytoryczne ze swojej działalności do końca roku następnego, po tym, którego dokument dotyczy. Z opublikowanego właśnie sprawozdania wynika, że w 2018 roku koszty działalności PFN wyniosły 111 mln zł - co daje ponad 300 tys. zł dziennie. Prawie 105 mln zł przeznaczono na działalność statutową. To niemal sześć razy więcej niż w poprzednim roku - zauważa serwis Konkret24.pl.Na koniec roku na koncie bankowym fundacji zostało jeszcze 113,3 mln zł.Jak przypomina serwis, w 2017 roku organizacja wydała 19,2 mln zł.Na co PFN przeznaczyła pieniądze w 2018 r.? Najwięcej - 33,4 mln zł - na projekt "Promocja Rzeczypospolitej Polskiej za granicą, w tym ochrona jej wizerunku, a także przeciwdziałanie rozpowszechnianiu w kraju i za granicą informacji i publikacji o nieprawdziwych treściach historycznych, krzywdzących lub zniesławiających Rzeczpospolitą Polską i Naród Polski - Reputacja". Ponad 23 mln zł pochłonął projekt "Polska w Ameryce". Nie podano jednak na co konkretnie poszły pieniądze.Na projekt "I love Poland" przeznaczono w 2018 r. 5,5 mln zł, a kwotą 4,2 mln zł wsparto "Rejs niepodległości". Wydano też 2,5 mln zł na spot z amerykańskim aktorem Melem Gibsonem, który powstał z okazji setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, a także 12 mln zł na akcję "100x100", w ramach której zaproszono do Polski stu znanych gości z zagranicy - artystów, aktorów, sportowców, intelektualistów, przedsiębiorców czy liderów opinii. Ze sprawozdania wynika, że PFN podwoiła też zatrudnienie. Pod koniec 2017 roku pracowało w niej 17 osób, a rok później już 36. Całe sprawozdanie PFN jest dostępne TUTAJ.Polska Fundacja Narodowa jest finansowana z budżetów siedemnastu spółek Skarbu Państwa.