W Wiecznym Mieście doszło do "cudownego rozmnożenia" kanonizacyjnych gadżetów - ironizują włoskie media podkreślając, że wiele z nich ociera się o kicz i budzi mieszane uczucia. Na straganach i w sklepach z dewocjonaliami w pobliżu placu Świętego Piotra oraz w historycznym centrum stolicy można kupić nie tylko pamiątkowe obrazki i fotografie, ale dziesiątki przedmiotów codziennego użytku z wizerunkami obu papieży. Zdecydowanie dominuje na nich portret Jana Pawła II. Oblicza się, że stanowią one trzy czwarte sprzedawanych w tych dniach artykułów. Sprzedawcy przyznają, że kupujący bardzo rzadko pytają o pamiątki związane z Janem XXIII. Wszyscy wiążą ogromne nadzieje z masowym napływów pielgrzymów z całego świata na niedzielne uroczystości. Są statuetki obu papieży, buteleczki na święconą wodę z ich zdjęciem, portfele, bluzy i koszulki, komplety ubranek dla niemowląt, poduszki, pluszowe misie w papieskiej sutannie z datą kanonizacji wyhaftowaną na łapce. Kwitnie również handel takimi artykułami w internecie. Oferowane są tam torby, czapki i berety, kubki z komiksami, których bohaterami są przyszli święci, a także lalki przedstawiające Jana Pawła II. Pamiątki kosztują od 50 centów do kilkudziesięciu euro.