Kilka dużych firm działających w Polsce w ramach wsparcia kampanii Godne Dzieciństwo zdecydowało się od dzisiaj wystawić w sklepach swoich sieci realistycznie wyglądające wizualizacje obiadów. Ma to zachęcić ich klientów do wsparcia kampanii. - Na razie te firmy nie zdecydowały się na bezpośrednie finansowe wsparcie kampanii - poinformowała nas Zuzanna Krygiel z Polskiego Czerwonego Krzyża. Kampanię Godne Dzieciństwo może wesprzeć każdy wysyłając SMS o treści POMOC pod numer 7364. Koszt to wiadomości to 3,69 złotego. Wsparcie darczyńców pozwala PCK dożywiać dzieci już ponad 11 lat. Przez ten czas PCK sfinansował ponad 6 mln ciepłych posiłków. W samym 2011 r. PCK pomogło ponad 32 tys. dzieciom i młodzieży. Każde z dzieci otrzymało wyprawkę szkolną, paczki na Wielkanoc i Boże Narodzenie. Na turnusach zorganizowanych w tym czasie przez PCK wypoczywało ponad 2 tys. dzieci. Według danych GUS w gospodarstwach domowych mających problemy z zaspokojeniem elementarnych potrzeb w Polsce żyje ponad 700 tys. dzieci. Dzieci do la 18 (co piąta osoba w Polsce) stanowią 30 proc. liczby skrajnie ubogich. Strona kampanii Godne Dzieciństwo