OBOP: Rekordowy Idol
Analizy danych oglądalności programu Idol, emitowanego od początku kwietnia na antenie Polsatu i TV4 pokazuje, że dobrze zrobiony program muzyczny ma w Polsce szanse na przyciągnięcie przed ekrany telewizyjne znacznej części widowni. Pomimo ogólnego spadku oglądalności telewizji w czerwcu, Idol utrzymał wysoką oglądalność i pozycję w rankingach, pozostając najchętniej oglądanym programem muzycznym w polskich stacjach.
Według danych TNS OBOP, ostatnia emisja programu, w niedzielny wieczór 23 czerwca, przyciągnęła przed ekrany TV Polsat prawie 2,6 mln oglądających, czyli nieco 7 proc. wszystkich Polaków w wieku powyżej 3. roku życia.
Idol był czwartym w rankingu popularności cyklicznych programów emitowanych na antenie tej stacji, po "Świecie według Kiepskich", "Miodowych latach" oraz "Graczykowie".
Na antenie TV4 program prezentujący kulisy show był najchętniej oglądanym ze wszystkich audycji ubiegłego tygodnia.
Idol przyciąga przed ekrany głównie mieszkańców miast aktywnych zawodowo, przeciętnie i dobrze wykształconych. 65 proc. oglądających ten program, jak podaje OBOP, zamieszkuje w miastach, z czego połowa w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców. Niemal trzy czwarte to osoby o wykształceniu wyższym, zawodowym i średnim. Największą grupą wśród widzów są osoby pracujące (38 proc.).
W sobotnią noc z 22 na 23 czerwca aż 2250 użytkowników portalu Interia.pl uczestniczyło w czacie z jednym z uczestników programu Idol. Interia.pl zbudowała i obsługuje strony internetowe tego programu.