Reżyserka pod warstwą fabularną i psychologiczną tekstu odkrywa prawdziwy traktat semantyczny. Trójka aktorów zostaje umieszczona w pustej białej przestrzeni. Na ścianach wypisywane są słowa i pojęcia. Bohaterowie za pomocą liter i piktogramów usiłują rozszyfrować sens życia i świata. Co znaczy zdrada, z jakich elementów składa się zazdrość, czym jest miłość, co to kobieta i kto może być mężczyzną. Emocje zostają oderwane od słów, tekst roli przybiera formę skomplikowanego kodu językowego. Z jakich pojęć tworzy się bohater? Na początku sztuki Oracz, którego Żona porzuci dla Młynarza zapisuje na ścianie fundamentalne równanie: "koń, pole, kobieta = cały ja". Zadaniem Młynarza jest w tym świecie psucie napisów, zmienianie znaczeń słów przez obsceniczne końcówki wyrazów i rysunki. Miłość musi w tak sformatowanym świecie również przybrać formę pisania. I nagle jest jak w "Pillow Book" Greenawaya: nagi mężczyzna pisze po nagiej kobiecie. Znaczy to: jesteś teraz moja, jesteś kartką papieru, którą mogę zapisać jak chcę, kiedy skończę, stworzę cię na nowo. Kolejny spektakl Weroniki Szczawińskiej, w którym mozolnie odnaleziona, radykalna i nowa forma nadaje inny sens dobrze znanemu utworowi. Obsada Milena Gauer - Kobieta Grzegorz Gromek - Oracz Grzegorz Sowa - Młynarz Zespół tłumaczenie - Piotr Sommer opracowanie tekstu i reżyseria - Weronika Szczawińska scenografia - Izabela Wądołowska projekcje video - Aleksander Grzebalski Czas trwania: 60 minut Cena biletu bilety: 50 pln wejściówki (dostępne w ograniczonej ilości w dniu spektaklu): 20 pln