Nowe przepisy wchodzą w życie. E-papierosy z banderolami

Od 1 maja w życie wchodzą w Polsce nowe przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Od tej pory wszystkie przeznaczone do sprzedaży wyroby nowatorskie, tzw. podgrzewacze tytoniu, oraz płyny do papierosów elektronicznych muszą być oznaczone banderolami. To krok w kierunku ukrócenia szarej strefy na rynku tytoniowym, a tym samym zapewnienia konsumentom bezpieczeństwa. Klienci będą bowiem w stanie na pierwszy rzut oka odróżnić wyroby legalne od pochodzących z nieznanych źródeł.

Obowiązek oznaczania banderolami legalizacyjnymi miał zostać wprowadzony od 1 lipca 2020 r., równolegle z wprowadzeniem akcyzy na płyny do e-papierosów i wkłady do podgrzewaczy. Pod koniec czerwca ubiegłego roku Ministerstwo Finansów podjęło jednak decyzję o czasowym zawieszeniu tego obowiązku. Sprzedawcy e-papierosów i wyrobów nowatorskich wprowadzonych do obrotu do 31 grudnia 2020 r. dostali czas na wyprzedaż wyrobów bez oznaczania banderolami aż do 30 kwietnia br.

Wprowadzenie obowiązku banderolowego to ważna informacja zarówno dla konsumentów, jak i handlowców, ponieważ teraz bez najmniejszych kłopotów można będzie  odróżnić wyroby legalne od tych, które pochodzą z przemytu lub zostały podrobione.

Jan Sarnowski, wiceminister finansów odpowiadający za politykę podatkową podkreślił w komunikacie, że wprowadzenie takiego obowiązku to krok w kierunku lepszej ochrony legalnego biznesu - wytwórców liquidów do e-papierosów i produktów nowatorskich - przed nieuczciwą konkurencją.  Według Sarnowskiego skorzystają również konsumenci, którym łatwiej będzie zidentyfikować wyroby pochodzące z legalnych źródeł. Banderola daje bowiem pewność, że produkt, który kupują nie jest podróbką o nieznanym składzie.

Opodatkowanie wyrobów tytoniowych, płynu do e-papierosów i wyrobów nowatorskich, czyli podgrzewaczy tytoniu, ma być tematem pierwszego posiedzenia tzw. Forum Opodatkowania Wyrobów Akcyzowych, które ma odbyć się pod koniec maja. Forum ma być platformą dialogu na temat polityki akcyzowej. Do konsultacji mają być zaproszone wszystkie podmioty zainteresowane tym zagadnieniem, a zatem - poza przedstawicielami branż akcyzowych oraz ekspertami tych sektorów, również ekonomiści, eksperci podatkowi oraz zajmujący się zdrowiem publicznym.

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy