Nowak odpowiadał w czwartek wieczorem na pytania posłów zadane w związku z informacją przedstawicieli rządu ws. Amber Gold - spółka ta była m.in. inwestorem upadłych linii - OLT Express Regional oraz OLT Express Poland - z grupy OLT Express. Pytania posłów dotyczyły również okoliczności przydzielenia przez ULC koncesji na wykonywanie przewozu lotniczego dla OLT Express. - W sierpniu tego roku skierowałem bardzo szczegółową i kompetentną kontrolę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która bada cały proces przyznawania koncesji. Po tym procesie kontrolingu, który jest obecnie w ULC, będę proponował Wysokiej Izbie również kolejne wnioski, być może nawet personalne - powiedział Nowak w Sejmie. Przypomniał, że resort zaproponuje zmiany, które zwiększą uprawnienia szefa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Chodzi o to, aby prezes ULC - którego urząd jest niezależnym regulatorem - miał inne sankcje, niż wyłącznie zawieszenie bądź odebranie przewoźnikowi koncesji na wykonywanie lotów pasażerskich z powodu niespełnienia pewnych wymogów finansowych przez przewoźników. Dodał, że resort zaproponuje, aby wyposażyć szefa ULC w sankcje m.in. finansowe. Kolejna zmiana ma dotyczyć obligowania Krajowego Rejestru Sądowego do informowania ULC o zmianach w strukturze kapitałowej przewoźników operujących na naszym rynku. ULC 27 lipca zawiesił koncesję lotniczą spółce OLT Express Regional, a 1 sierpnia - OLT Express Poland. Interesuje cię sprawa Amber Gold? Kliknij, żeby włączyć powiadomienia o najświeższych informacjach na ten temat Raport specjalny serwisu BIZNES ws. Amber Gold