- Niestety PAŻP wycofuje się z porozumień. Wakacji nie będzie - mówi money.pl Anna Garwolińska, pełnomocniczka Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego. Wkrótce związek ma wydać oświadczenie w tej sprawie. Jak informuje Puls Biznesu, spór ma dotyczyć sześciu punktów, w tym wyrównania w 2025 r. pensji kontrolerów do wysokości inflacji z 2022 r. Związkowcy zarzucają także agencji, że nie spełniła postulatu przeniesienia na inne stanowiska osób, którym kontrolerzy zarzucają łamanie procedur. Z kolei PAŻP twierdzi, że porozumienie jest w mocy, a rozmowy nad jego ostatecznym kształtem cały czas trwają. "Jeśli PAŻP wycofa się z podpisanego porozumienia z kontrolerami lotów, to oznacza ogromny chaos na polskich lotniskach i to w okresie wakacyjnym. Czy nawet tego porozumienia z pracownikami nie byliście w stanie dotrzymać, ministrze Adamczyk? Czekamy na wyniki spotkania o 13.00" - napisał na Twitterze poseł KO Dariusz Joński. Porozumienie PAŻP i kontrolerów lotów Od dłuższego czasu trwa spór między kontrolerami lotów a stroną rządową. Ci pierwsi żądają poprawy warunków bezpieczeństwa pracy i lepszej płacy. Pierwsza część ich oczekiwań została uzgodniona. Druga, jak to bywa w takich sytuacjach, wciąż pozostaje kością niezgody - pisał pod koniec kwietnia Łukasz Szpyrka.Czytaj więcej: Daleko od porozumienia z kontrolerami lotów. Bliżej "planu B" Pod koniec maja Polska Agencja Żeglugi Powietrznej i Związek Zawodowy Kontrolerów Ruchu Lotniczego zawarły wstępne porozumienie dotyczące zmian w regulaminach pracy i wynagrodzeń, co postulowała strona społeczna. "Obie strony w ramach rokowań sporu zbiorowego wstępnie porozumiały się w zakresie zmian do regulaminu pracy i do regulaminu wynagrodzeń postulowanych przez stronę społeczną. Oba projekty zostaną przedstawione do konsultacji ze stroną społeczną oraz z Ministerstwem Infrastruktury" - informowano wówczas we wspólnym komunikacie. "Nowy aneks do regulaminu pracy limituje wzrost dodatków, zmienia zasady wynagradzania kontrolerów nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju, zmniejszając dysproporcje w poziomach przychodów między pracownikami" - przekazano. Jak podano, wypracowane zapisy i zmiany zgłaszane przez ZZKRL "uporządkowały kwestie stanowisk pracy i zmierzają w kierunku minimalizacji liczby nadgodzin kontrolerów oraz eliminacji uznaniowości". Porozumienie miało obowiązywać do 10 lipca Strony zapewniły, że dążą do sytuacji, w której liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku ze szczególnymi potrzebami pracodawcy nie będzie mogła przekraczać dla pracowników zatrudnionych na stanowisku kontrolera ruchu lotniczego 150 godzin w roku kalendarzowym, a dla informatorów służby informacji powietrznej 240 godzin w roku kalendarzowym. Rusłana Krzemińska z PAŻP przekazała, że konsultacje z 13 związkami w Agencji mają potrwać 30 dni. Kierownictwo Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i przedstawiciele Związku Zawodowego Kontrolerów Ruchu Lotniczego pod koniec kwietnia br. podpisali porozumienie, które ma obowiązywać do 10 lipca br. W tym czasie strony miały pracować nad ostatecznym porozumieniem.