Reklama

Reklama

Nagrani wykładowcy. Profesor wyjaśnia słowa o "kombinujących studentach"

Profesor Michał Szpinda z Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy w oświadczeniu wyjaśnia swoje słowa o "kombinujących studentach". To pokłosie ujawnionej w mediach rozmowy naukowców na temat zdawalności kolokwiów i egzaminów z anatomii on-line. Sprawę nagłośniła Interia.

Oświadczenie kierownika Katedry Anatomii Prawidłowej prof. Szpindy, kierowane do rzecznika dyscypliny ds. nauczycieli akademickich Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, we wtorek upubliczniło biuro prasowe uczelni.

Prof. Szpinda oświadczył, że nagranie jest zgodne z realną rozmową i poddał, na jakich faktach oparł stwierdzenie, że "studenci kombinują".

"Kolokwia i egzaminy zdawane przez studentów on-line wyróżniają się zdawalnością na poziomie 95-100 proc. Przed wybuchem pandemii na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat poziom zdawalności kolokwiów i egzaminów z anatomii w pierwszym terminie przeprowadzonych stacjonarnie wynosił średnio 55-65 proc." - napisał naukowiec.

Reklama

Prof. Szpinda podkreślił, że do ostatnich egzaminów z anatomii przeprowadzonych on-line 29 lipca 2020 r. przystąpiło w pierwszym terminie 232 studentów kierunku lekarskiego, z których oceny pozytywne uzyskało 225 studentów, a negatywne siedmiu. Ostatecznie egzamin z anatomii w roku akademickim 2019/2020 zdali wszyscy studenci kierunku lekarskiego.

Wykładowca podał, że tym roku akademickim studenci pierwszego roku kierunku lekarskiego przystępowali do czterech kolokwiów zaliczeniowych w trybie on-line. Na ostatnim kolokwium z materiału dotyczącego miednicy, na 230 przystępujących studentów nie zdały cztery osoby. Z kolei na jedynym stacjonarnym kolokwium zaliczeniowym z kończyny dolnej zdało około 50 proc. studentów.

Prof. Szpinda podkreślił, że to nie on był autorem przypisywanej mu w mediach wypowiedzi z nagrania: "Zdawalność jest zdecydowanie za wysoka w formie zdalnej i coś z tym musimy zrobić".

"Stanowczo podtrzymuję moje przekonanie, że całość nagranej rozmowy nie skupiała się na 'zaniżaniu zdawalności'. Wręcz przeciwnie, jego rozmówcy wykazywali troskę, w jaki sposób przywrócić rzeczywistą weryfikację wiedzy sprawdzanej metodą on-linie, która to weryfikacja stanowi przecież nieodzowny element w procesie kształcenia, a w szczególności bezpośrednio dotyczy kluczowego przedmiotu na I roku studiów, jakim jest anatomia" - podkreślił prof. Szpinda w piśmie do rzecznika dyscypliny ds. nauczycieli akademickich UMK.

Wykład z anatomii dla studentów pierwszego roku odbył się zdalnie 1 marca, a bezpośrednio po nim doszło do rozmowy w gronie trzech naukowców - prof. Szpindy oraz prof. Janusza Morysia z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i dziekana Wydziału Lekarskiego CM UMK prof. Zbigniewa Włodarczyka. Po wykładzie nie został wyłączony mikrofon i rozmowy wysłuchali studenci. Nagranie rozmowy zostało przekazane mediom.

W związku ujawnionym nagraniem prof. Szpinda został zwieszony w pełnieniu funkcji koordynatora przedmiotu anatomia prawidłowa, a rzecznik dyscypliny uczelni wszczął postępowanie wyjaśniające.

Collegium Medicum, mieszczące się w Bydgoszczy, jest częścią Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Nie czekaj do ostatniej chwili, pobierz za darmo program PIT 2020 lub rozlicz się online już teraz!

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy