Majówka na drogach. Policja podała dane
W trakcie majówki na polskich drogach doszło do 307 wypadków drogowych, w których zginęło 19 osób, a 383 zostały ranne. Zatrzymano również 1628 kierowców pod wpływem alkoholu. Policja poinformowała, że tegoroczny przedłużony wolny weekend był znacznie bezpieczniejszy od ubiegłorocznej edycji.

W związku z majowymi wyjazdami od 30 kwietnia na drogi w całym kraju kontrolę przeprowadzało średnio ponad 4,1 tys. policjantów tzw. drogówki na dobę. W kontrolach udział brali także policjanci ze specjalnych grup SPEED.
307 wypadków i 19 ofiar. Majówka na drogach
- Podczas pięciu dni majówki policja zanotowała 307 wypadków drogowych, w których zginęło 19 osób, a 383 zostały ranne. Policjanci zatrzymali 1628 osób jadących po użyciu alkoholu - poinformował nadkom. Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego KGP.
Zatrzymano także 376 dowodów rejestracyjnych za jazdę w terenie zabudowanym z prędkością wyższą o 50 km/h niż dopuszczalna.
Z danych policji tych wynika, że tegoroczna majówka była znacznie bezpieczniejsza od ubiegłorocznej. W 2024 roku podczas pięciu dni majowego weekendu doszło do 349 wypadków drogowych, w których zginęły 34 osoby, a 389 zostało rannych. Rok temu policjanci zatrzymali mniej nietrzeźwych kierowców - 1594.
Majówka na drogach. Policja podsumowała długi weekend
- Te statystyki są zdecydowanie lepsze. Dziękujemy kierowcom za bezpieczną jazdę, choć wiemy, że również poniedziałek będzie dniem powrotów, które dodatkowo, ze względu na matury, mogą być stresujące - powiedział nadkom. Robert Opas.
W czasie przedłużonego weekendu majowego policjanci ułatwiali ruch pojazdów, szczególnie na głównych drogach wyjazdowych i dojazdowych do wielu miejscowości i dużych miast. W przypadku poważniejszych utrudnień w ruchu funkcjonariusze przywracali jego płynność kierując ruchem.
Sprawdzali także stan trzeźwości kierujących i sposób przewożenia pasażerów w pojazdach. Interweniowali również w związku z nieprawidłowymi zachowaniami kierowców samochodów wobec niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli pieszych, rowerzystów, kierujących hulajnogami elektrycznymi, urządzeniami transportu osobistego, urządzeniami wspomagającymi ruch, motorowerzystów czy motocyklistów.