Lidl odpowiada na ultimatum Jerzego Owsiaka. Chodzi o TV Republika

Dawid Szczyrbowski

Oprac.: Dawid Szczyrbowski

Aktualizacja

Jeśli TV Republika nie dojdzie do porozumienia z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, to Lidl Polska nie będzie emitować spotów reklamowych w telewizji Tomasza Sakiewicza - przekazała dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Aleksandra Robaszkiewicz. Ultimatum w tej sprawie postawił reklamodawcom Jerzy Owsiak. Szef WOŚP oskarżył Republikę o "momentami antyludzkie" działania.

Szef WOŚP Jerzy Owsiak oraz prezes Telewizji Republika Tomasz Sakiewicz
Szef WOŚP Jerzy Owsiak oraz prezes Telewizji Republika Tomasz SakiewiczPAP/Radek Pietruszka/East News/Paweł Wodzyński

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak, podczas konferencji podsumowującej 33. finał WOŚP, oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

- Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami - powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. - Bo te pakiety, które już macie wykupione - z nimi nic nie zrobicie - podkreślił.

WOŚP. Owsiak postawił ultimatum. Lidl reaguje

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska.

- Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka, niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania - poinformowała dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.

Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. W przekazanym stanowisku zaznaczono, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy.

- W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku - powiedziała Robaszkiewicz. - Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji - zapewniła.

TV Republika krytycznie o WOŚP. Powstał specjalny raport

Tuż przed 33. Finałem fundacja Basta opublikowała przygotowany na jej zlecenie raport Instytutu Monitorowania Mediów. Według niego z 218 materiałów wyemitowanych 1-12 stycznia 2025 r. w TV Republika i wPolsce24 o WOŚP i Jerzym Owsiaku 89 proc. miało charakter jednoznacznie negatywny.

Koncentrowały się one na personalnych atakach i podważaniu transparentności działań fundacji. Przekazy dotarły łącznie do 13 mln odbiorców, a ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy oszacowano na 3,82 mln zł.

33. finał WOŚP. Ile zebrała Orkiestra?

W niedzielę odbył się 33. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 120 tys. wolontariuszy na ulicach miast i wiosek zbierało pieniądze na leczenie onkologiczne dzieci.

178 mln 531 tys. 625 zł - to kwota, która w niedzielę przed północą pokazała się na koncie WOŚP. Ostateczny rezultat zbiórki - który zawsze jest wyższy od kwoty z dnia finału - fundacja Jerzego Owsiaka ogłosi za kilka tygodni.

----

Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Szef Gabinetu Prezydenta RP krytycznie o Karolu III. Padły gorzkie słowa w "Gościu Wydarzeń"Polsat News