W ramach cyklu "Odpowiada mi Interia" zebraliśmy dla naszych czytelników odpowiedzi na pytania dotyczące epidemii koronawirusa. To jest artykuł z cyklu, w którym wyjaśniamy najważniejsze dla Was kwestie. Jeśli macie pytania związane z koronawirusem, na które szukacie rzetelnych odpowiedzi, piszcie do nas. Jak uzyskać receptę? W obecnej sytuacji wiele gabinetów i przychodni lekarskich daje swoim pacjentom możliwość skorzystania z konsultacji lekarskiej przeprowadzanej za pośrednictwem wideokonferencji, elektronicznego czatu lub przez telefon. Podczas rozmowy z lekarzem pacjent powinien jak najdokładniej opisać swoje objawy i dolegliwości. Na tej podstawie lekarz postawi diagnozę i wypisze e-receptę, która zostanie natychmiast przesłana pacjentowi SMS-em na podany przez niego numer telefonu (warto przypomnieć, że jeśli nie posiadamy własnego telefonu komórkowego, możemy podać numer telefonu bliskiej nam osoby - męża, dziecka, wnuka itd.) lub na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. Taka recepta będzie również dostępna w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). Zalogujemy się do niego TUTAJ. E-receptę można zrealizować w dowolnej aptece, podając farmaceucie numer PESEL i czterocyfrowy kod zapisany w SMS-ie odebranym po konsultacji z lekarzem lub pokazując mu kod kreskowy widniejący w wiadomości otrzymanej za pośrednictwem poczty elektronicznej. Warto pamiętać, że do odbioru e-recepty wolno nam upoważnić dowolną, zaufaną osobę posiadającą IKP. Informacje o tym, jak wystawić takie pełnomocnictwo, zawarto w poradniku dostępnym pod tym adresem.