Kampania składa się z trzech spotów - mają one pokazać, że Polacy nie doceniają swoich osiągnięć. Przede wszystkim jednak widać na nich, że Polacy bardzo lubią narzekać. W krótkich filmikach twierdzą, że Polska nie jest znana ze swoich osiągnięć w dziedzinie technologii i kultury. Jednocześnie lektor po angielsku wymienia osiągnięcia Polaków w tych dziedzinach. Ciekawym elementem jest pojawiający się w każdym spocie biały niedźwiedź... Kampania rozwija się w sieci również dzięki Facebookowi. Stworzony fan page "Poland. Come and Complain" ma już ponad 14 tys. fanów. Pojawiają się na nim memy z hasłami typu: "Maria Skłodowska-Curie - dwie nagrody Nobla, odkryła dwa pierwiastki chemiczne. Tylko dwa?", "Tour de Pologne - jeden z największych wyścigów kolarskich w Europie. Niestety 70. edycja wystartowała we Włoszech" lub "Anja Rubik - najbardziej wpływowa polska modelka. Nie... za chuda". Informacja, kto stoi za tą kampanią ma pojawić się pod koniec sierpnia. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że zleciła ją instytucja rządowa, której zadaniem jest promocja kultury. Autorem pomysłu jest agencja Blacklama. Reżyserem spotów jest team Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski. Produkcją spotów zajęło się studio Papaya Films - podał "Presserwis". "Poland. Come and complain" - intro "Poland. Come and complain" - start up geeks "Poland. Come and complain" - culture expert Anna Baranowska-Ślusarek