- Mieliśmy zgłoszenia dotyczące specyfikacji. Część z tych uwag uwzględniliśmy - wyjaśnił dyrektor wydziału środowiska i usług komunalnych Urzędu Miasta Robert Urbański.Z uwagi na to, że nowe przepisy, które nakładają na gminy obowiązek przejęcia odpowiedzialności za gospodarkę odpadami komunalnymi, wchodzą w życie od 1 lipca, miasto już wcześniej zdecydowało się na rozwiązanie przejściowe i współpracę z firmą Veolia. - To dwumiesięczny bufor do czasu rozstrzygnięcia przetargu - wyjaśnił Urbański. Tymczasowe rozwiązanie ma obowiązywać w lipcu i sierpniu. - Zostały już uzgodnione warunki ekonomiczne współpracy z firmą, która zajmie się wywozem śmieci - dodał. Oznacza to, że firma wyłoniona w przetargu rozpocznie realizację umowy z miastem od września tego roku. Szacunkowa wartość przetargu wynosi 17,8 mln zł, bez VAT. W ogłoszeniu podano także, że umowa z firmą, która wygra przetarg zostanie podpisana na 27 miesięcy od udzielenia zamówienia. Ustawa śmieciowa nakłada na gminy obowiązek przejęcia odpowiedzialności za gospodarkę odpadami komunalnymi. Samorządy od 1 lipca przejmą obowiązki związane z odbiorem, transportem, odzyskiwaniem i unieszkodliwianiem wszystkich odpadów komunalnych. Gminy są także zobligowane do odbioru i zagospodarowania odpadów zielonych, odpadów niebezpiecznych i wielkogabarytowych, a także usuwania odpadów z nielegalnych wysypisk.