Wiedza zdobyta na studiach przyda się także tym, którzy chcieliby pracować w charakterze: rzecznika prasowego, producenta medialnego, copywritera, designera, wydawcy prasowego, menadżera gwiazd showbiznesu, menadżera kultury, brand menadżera, organizatora koncertów, widowisk multimedialnych i sportowych itp. Władze uczelni podkreślają, że nowy kierunek jest skierowany przede wszystkim do tych, którzy nie chcą wykonywać klasycznych zawodów prawniczych: sędziego, prokuratora, czy adwokata, natomiast pociąga ich praca w: portalach internetowych, mediach elektronicznych i tradycyjnych, marketingu i reklamie, centrach transferu technologii, czy też w działach badawczo-rozwojowych dużych korporacji. "Jeśli zdajesz sobie sprawę, jak wielu konkurentów będziesz musiał pokonać, kwalifikacje zdobyte na tym unikatowym kierunku pozwolą ci ich wyprzedzić" - czytamy na stronie Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jakie kwalifikacje zdobędziesz? Studenci kierunku zdobędą m.in. podstawową wiedzę z wielu dziedzin prawa (w tym prawa cywilnego, gospodarczego, unijnego, międzynarodowego), a także z ekonomii, marketingu i zarządzania. Ponadto zyskają praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania własnością intelektualną oraz prawa mediów, marketingu i reklamy, w szczególności w kontekście funkcjonowania internetu. - Wszyscy wiedzą, że z internetu nie można ściągać, że 70 lat po śmierci wygasają majątkowe prawa autorskie, ale diabeł tkwi w szczegółach. Wszyscy wiedzą, że prawa niematerialne trzeba chronić, ale konkretów nikt nie zna - mówi w rozmowie z RMF FM dziekan Wydziału Prawa i Administracji UJ prof. Krystyna Chojnicka. - Dzięki nowemu kierunkowi mogą powstać nowe zawody. To osoby, które, nie będąc prawnikami, będą zajmowały się dbaniem o interes firmy, jeśli chodzi o prawo mediów - wyjaśnia. Zobacz więcej na RMF24!