Przypomnijmy ,że na wiosnę tego roku słowacka firma Tatry Mountain Resorts a.s. kupiła 97 procent udziałów w Szczyrkowskim Ośrodku Narciarskim. Transakcja ta wywołała poruszenie wśród miłośników narciarstwa - odżyły nadzieje na modernizację infrastruktury i odbudowę dobrej marki Szczyrku. Firma przystąpiła do prac przy modernizacji SON-u według modelu, który przećwiczyła już w słowackich stacjach narciarskich w Jasnej pod Chopokiem i Tatrzańskiej Łomnicy. Inwestor wykonał w pierwszej kolejności wiele prac analitycznych i opracowań inwentaryzacyjnych. Działania te, bardzo czasochłonne, nie były widoczne dla szerokiego kręgu osób i instytucji oraz mediów zainteresowanych działaniem nowego inwestora w Szczyrku. Po opracowaniu map geodezyjnych, w sierpniu rozpoczęto prace nad opracowaniem nowych wersji studium zagospodarowania oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Kolejną kwestią są prace zmierzające do uregulowania wszelkich zagadnień związanych z dzierżawą wszystkich terenów objętych obecną i przyszłą działalnością stacji narciarskiej i związany z tym temat uzgodnienia zapisów nowych, wieloletnich umów. W ramach tych działań podpisana została w ostatnim czasie umowa dzierżawy terenów na Hali Skrzyczeńskiej ze Spółką dla Zagospodarowania Hali Skrzyczeńskiej jest tego najlepszym przykładem. TMR planuje sfinalizować wszystkie prace proceduralne do połowy roku 2016, dzięki czemu prace budowlane będzie można rozpocząć w następnym roku. Narciarze więc będą musieli jeszcze trochę poczekać na nowe inwestycje. Słowacy zapowiadają, że chcąc przywrócić Szczyrkowi jego dawną rangę wśród polskich stacji narciarskich, planuje inwestycje z niespotykanym dotychczas w naszym kraju rozmachem Szczegóły? W pierwszej kolejności zostanie przebudowana i poszerzona część tras. Ich długość wzrośnie do niemalże 22 km, (w tym 16 km tras niebieskich, 4 km czerwonych i 2 km czarnych), a długość tras oświetlonych przekroczy 5,5 km. Zapowiedziano również budowę nowoczesnego systemu zaśnieżania. Jeśli chodzi o budowę nowych wyciągów narciarskich, Słowacy planują wybudować w Szczyrku kolej gondolową (10- osobowe wagoniki, podobną do tych, jakie pracują po południowej stronie Chopoka i w Tatrzańskiej Łomnicy), a także cztery 6-osobowe i jedna 8-osobowa kanape. Do tego dojdą cztery wyciągi orczykowe. Łączna przepustowość wyciągów wzrośnie więc niemal dwukrotnie - do 18,2 tys. osób na godzinę. Na terenie ośrodka powstaną 3 restauracje, z możliwością obsługi 750 osób naraz, a także 3 bary aspres-ski. Na Hali Skrzyczeńskiej natomiast powstanie specjalna strefa eventowa z podium, nagłośnieniem i zapleczem umożliwiającym organizowanie imprez całosezonowych. Do tego dojdą cztery darmowe parkingi o łącznej pojemności ponad 1500 samochodów.