Jak przekazał Instytut Monitorowania Mediów (IMM) w zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych w ostatniej dekadzie mediów online znalazły się kolejno: Onet, Wirtualna Polska oraz Interia. Dalej w zestawieniu portali uplasowały się wPolityce i Wirtualne Media. Z kolei w rankingu TOP 5 najczęściej cytowanych w ciągu ostatnich dziesięciu lat stacji telewizyjnych liderem okazał się TVN24. Drugie miejsce należy do Polsat News, a trzecie do TVN. Na kolejnych pozycjach znalazły się jeszcze TVP Info oraz TVP 1. Interia wśród najbardziej opiniotwórczych mediów dekady. Raport Oto pełne zestawienie TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów dekady w Polsce: Onet (236,6 tys. cytowań),RMF FM (209,1 tys. cytowań),Rzeczpospolita (199,5 tys. cytowań),Wirtualna Polska (191,7 tys. cytowań), TVN24 (181,8 tys. cytowań), Gazeta Wyborcza (162,2 tys. cytowań), Super Express (112,5 tys. cytowań), Polsat News (111,4 tys. cytowań), Radio ZET (110,3 tys. cytowań), Fakt (100,2 tys. wzmianek), Dziennik Gazeta Prawna (97,4 tys. cytowań), TVN (91,2 tys. cytowań), TVP Info (87,8 tys. cytowań), Interia (75,6 tys. cytowań),Program I Polskiego Radia (56,6 tys. cytowań). W przywołanym rankingu - biorąc pod uwagę typ medium - największy udział (33 proc.) miała prasa. Niewiele mniejszą cytowalność (27 proc.) uzyskały stacje telewizyjne, a najmniejszą - ex aequo po 20 proc. - stacje radiowe i media internetowe. Zbadano ponad 3 mln medialnych przekazów "Raport Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce tworzony jest co miesiąc na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiają się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r." - czytamy w komunikacie IMM. - To projekt, który wyróżnia medialnych liderów opinii i pokazuje redakcje mające największy wpływ na kreowanie debaty publicznej. Analiza ukazuje się co miesiąc, nieprzerwanie od września 2003 roku, czyli już od ponad 20 lat. Dodatkowo na koniec każdego roku publikujemy raport roczny, a raz na 10 lat raport dekady. W najnowszej edycji badania, która stanowi podsumowanie lat 2014-2023, uhonorowaliśmy statuetkami medium dekady oraz zwycięskie redakcje w kategoriach głównych. Warto zwrócić uwagę na fakt, że cały czas udoskonalamy raport, by jak najrzetelniej przedstawiać zmiany zachodzące na polskim rynku medialnym. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest to badanie - nie tylko dla dziennikarzy, ale także dla czytelników, widzów i słuchaczy. To jeden z naszych kluczowych projektów i z pewnością będziemy go kontynuować także w przyszłości - ocenił Paweł Sanowski, prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów. Badanie dotyczące ostatniej dekady 2014-2023 przeprowadzono na podstawie ponad 3,1 mln przekazów prasowych, radiowych, telewizyjnych i internetowych. Do 2018 roku badanie nie uwzględniało cytowań w portalach. Analiza obejmuje okres od 1 stycznia 2014 do 31 grudnia 2023 roku. ----- Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!