Agencję Dutko Worldwide wyłoniono w przetargu. Choć polska ambasada w USA nie chce mówić o kosztach, nieoficjalnie wiadomo, że usługi firmy lobbingowej kosztowały nas ok. 80 tys. zł. Obok nas, z usług Dutko Worldwide korzystało sześć innych krajów z Europy Wschodniej, które tak jak my starały się o zniesienie wiz. Firma lobbingowa twierdzi, że to właśnie w wyniku jej zabiegów udało się w Kongresie podwyższyć próg odmów. Do tej pory od państw chcących dołączyć do ruchu bezwizowego wymagano, by konsulaty USA nie odrzucały więcej niż 3 proc. wszystkich wniosków wizowych. Teraz ma to być 10 proc. Krajom będzie więc łatwiej spełnić wymagane warunki. Wprawdzie nie doczekaliśmy się owocnego skutku tych działań i wizy dla Polaków nadal zostają, nie wykluczamy użycia lobbystów w przyszłości, jeśli tylko będzie taka potrzeba, twierdzi "Życie Warszawy".