Festiwal okazał się ogromnym sukcesem. Sale teatralne wypchane były do końca, a przed wejściami gromadziły się tłumy. Szczęśliwcy, którym udało się nabyć bilety przeciskali się do drzwi wśród ponurych pomruków tych, którzy czekali choć na miejsce na schodach, dostawianych krzesłach, czy choćby na podłodze. Warto było. Taka dawka porządnego teatru, jaką zaaplikowali nam organizatorzy festiwalu była jak kop adrenaliny, który wytrącił Kraków z raczej demotywującego klimatu rozkręcającej się zimy. Pisanie o teatrze jako o "magii" śmierdzi na kilometry kiczem i banałem - ale te enklawy innej, dziwnej rzeczywistości, pomiędzy którymi poruszali się widzowie "Boskiej Komedii" były rzeczą faktycznie niesamowitą. W poniedziałkową noc, zanim dyrektor artystyczny festiwalu Bartosz Szydłowski oficjalnie zamknął imprezę, międzynarodowe jury składające się z tuzów świata teatru (Frie Leysen - wieloletnia dyrektorka Kunstenfestival des Arts w Brukseli, obecnie kurator Theater der Welt 2010, Norman Armour - dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych PuSH, Marina Davydova - dyrektor artystyczna festiwalu NET (New European Theatre) w Moskwie, Anja Dirks - dyrektor Festiwalu Theaterformen, odbywającego się w Hannoverze, Alan Lockwood - amerykański krytyk teatralny, znawca teatru i dramatu współczesnego oraz teatru i filmu polskiego, piszący z perspektywy Nowego Jorku oraz Ana Marta Pizarro - nowa dyrektor odbywającego się co dwa lata Iberoamerykańskiego Festiwalu Teatralnego w Bogocie) - WYŁONIŁO ZWYCIĘZCÓW: Najlepsza Scenografia: Magdalena Maciejewska ("T.E.O.R.E.M.A.T.") - za stworzenie spójnego krajobrazu, w którym odrębność ukazuje się poprzez potężny ładunek emocjonalny; ze szczególnym wyróżnieniem za reżyserię świateł. Najlepszy Zespół: Teatr Stary w Trylogii, za przypomnienie nam o najgłębszych korzeniach teatru: zespole, który polega na każdym aktorze z osobna, a który wspólnie pozwala na snucie opowieści. Najlepsza Rola Męska: Piotr Skiba (Persona. Marilyn) - za ukazanie patologii pasożytniczego entourage'u. Najlepsza Rola Żeńska: Magdalena Cielecka ((A)pollonia): za odwagę w - zaskakującym - przedstawieniu poświęcenia wychodzącego poza rolę ofiary. Najlepszy Reżyser: Krzysztof Warlikowski ((A)pollonia) za godne sztuki dramatu wyczucie tego o czym mówić należy; za kwestionowanie utartych prawd. Wyróżnienie Specjalne - tekst: "Między nami dobrze jest": Za inteligentne ukazanie podwójnych i potrójnych znaczeń w znaczeniach a także niespodziewanych rozwiązań na każdym kroku. Grand Prix: "Między nami dobrze jest" jest: za otwarte przyjrzenie się współczesnej Polsce: jednocześnie pełne ironii i prawdziwej głębi. Spektakl sięgający wyżyn pod każdym względem: reżyserii, gry aktorskiej, koncepcji, scenografii oraz spójnej realizacji. ZOBACZ TRAILER ZWYCIĘSKIEGO SPEKTAKLU ZOBACZ, CO O DRAMACIE "MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST" MÓWIŁA SAMA AUTORKA: Łącznie na scenach krakowskich teatrów pokazanych zostało dziewięć spektakli konkursowych (Inferno), siedem przedstawień młodych reżyserów (Paradiso) i pięć, pokazywanych w ramach prezentacji scen krakowskich. Widzowie, którzy podczas Boskiej Komedii chcieli jeszcze bliżej poznać zaproszonych gości, codziennie mogli zadać pytanie na internetowym czacie: przez siedem kolejnych dni w wirtualnym pokoju portalu INTERIA.PL pojawiali się biorący udział w krakowskim święcie teatru artyści. W Pawilonie Wyspiańskiego publiczność podczas siedmiu spotkań spotykała się z twórcami, dramaturgami i reżyserami festiwalowymi. Podobnie jak w ubiegłym roku, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ufundował pięć nagród, w wysokości 10 tysięcy złotych każda: Krakowska Nagroda Teatralna Boskiego Komedianta została przyznana najlepszemu reżyserowi, za najlepszą rolę żeńską, najlepszą rolę męską, scenografię oraz muzykę do spektaklu. Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski najlepszy spektakl festiwalu uhonorował nagrodą specjalną w wysokości 100 tysięcy złotych, która trafiła do teatru wystawiającego spektakl, z przeznaczeniem na kolejną realizację. W konkursie Boskiej Komedii 2009 obejrzeliśmy spektakle: - "Brygada szlifierza Karhana", reż. Remigiusz Brzyk, Teatr Nowy Łódź - "Król umiera czyli ceremonie", reż. Piotr Cieplak, Narodowy Stary Teatr - "Między nami dobrze jest", reż. Grzegorz Jarzyna, TR Warszawa - "T.E.O.R.E.M.A.T.", reż. Grzegorz Jarzyna, TR Warszawa - "Rozmowy poufne", reż. Iwona Kempa, Teatr J. Słowackiego Kraków - "Trylogia", reż. Jan Klata, Narodowy Stary Teatr - "Persona. Marilyn", reż. Krystian Lupa, Teatr Dramatyczny Warszawa - "I będzie wesele...j", reż. Piotr Waligórski, Teatr Bagatela Kraków - "(A)pollonia", reż. Krzysztof Warlikowski, Nowy Teatr Warszawa - "Rozmowy poufne", reż. Iwona Kempa, Teatr J. Słowackiego Kraków Zakwalifikowany do konkursu spektakl "Marat Sade" (reż Maja Kleczewska, Teatr Narodowy) z przyczyn organizacyjnych nie został pokazany w trakcie festiwalu. Organizatorem festiwalu było Krakowskie Biuro Festiwalowe, a dyrektorem artystycznym - Bartosz Szydłowski.