Za zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie średni wynik uzyskany przez uczniów to 59 proc. punktów, a za zadania z przedmiotów przyrodniczych (czyli biologii, chemii, fizyki i geografii) - 49 proc. punktów. Gimnazjaliści musieli przystąpić także do pisemnego egzaminu z języka obcego. Przeprowadzany był on na dwóch poziomach: podstawowym i rozszerzonym. Średni wynik uzyskany przez gimnazjalistów z egzaminu na poziomie podstawowym z języka angielskiego to 68 proc. punktów, z niemieckiego - 51 proc., z rosyjskiego - 59 proc., z francuskiego - 72 proc., z hiszpańskiego - 73 proc., z włoskiego - 64 proc. Średni wynik z egzaminu na poziomie rozszerzonym z angielskiego to 53 proc. punktów, z niemieckiego - 43 proc., z rosyjskiego - 52 proc., z francuskiego - 80 proc., z hiszpańskiego - 82 proc., z włoskiego - 81 proc. Wstępną informację o wynikach osiągniętych w tym roku na egzaminie gimnazjalnym przedstawiono w piątek na konferencji prasowej w Warszawie. W piątek drogą elektroniczną swoje indywidualne wyniki mogli poznać także sami gimnazjaliści. Tegoroczna sesja egzaminu gimnazjalnego była ostatnią w historii. W związku ze zmianą struktury szkół od 1 września 2019 r. gimnazja przestaną istnieć. "Egzaminy poszły po prostu dobrze" "Z danych, które mam wynika, że egzaminy poszły po prostu dobrze. (...) To jest dobra informacja" - powiedział minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski na konferencji prasowej w siedzibie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie. "Przypomnę, że jeden z tych egzaminów kończy cykl egzaminów, który przez wiele lat się odbywał po szkole gimnazjalnej. Był to drugi egzamin, który uczniowie musieli zdawać, wcześniej był egzamin szóstoklasisty. Dla uczniów klas ósmych jest to pierwszy egzamin sprawdzający ich wiedzę i mający pewien wpływ na rekrutację" - wskazał. Minister podał, że egzamin gimnazjalny zdawało ponad 345 tys. uczniów, a ósmoklasisty ponad 372 tys. "Poza tym, że gratuluję uczniom dobrze zdanych egzaminów, chciałbym bardzo podziękować tym wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że egzaminy odbyły się zgodnie z założonym harmonogramem. Dyrektorom, którzy organizowali te egzaminy, nauczycielom i wolontariuszom, którzy w trudnych momentach nie opuścili uczniów" - powiedział szef MEN. Podziękował również Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i komisjom okręgowym. "Arkusze były zrozumiałe i sprawdzały różne obszary wiedzy i umiejętności, co jest bardzo ważne dla diagnozy, czego jeszcze uczniów warto byłoby, w nieco większym stopniu, nauczyć na zajęciach" - dodał.