Szefowa klubu Nowej Lewicy Anna Maria Żukowska jest za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Pod koniec stycznia dołączyła do zespołu parlamentarnego "Tak dla rozwoju. CPK - atom - porty", utworzonego przez Marcina Horałę (PiS) - byłego pełnomocnika rządu ds. inwestycji w Baranowie. W zespole tym znalazła się także Paulina Matysiak z partii Razem. Żukowska była we wtorek gościem Radia Wnet. Posłanka podkreśliła, że Polska potrzebuje dużej elektrowni jądrowej oraz dużego centrum transportowego. Szefowa klubu Nowej Lewicy oceniła również, że PO ma "jakiś niezrozumiały opór" przed wielkimi inwestycjami. - Potrzebny jest audyt (w CPK - red.). Polska potrzebuje dużego centrum transportowego, kolejowego i lotniczego - dodała. Żukowska oceniła także, że nie należy narzekać na to, że inwestycja ta dużo kosztuje. - Te inwestycje nie zwrócą się tak jak flippowanie mieszkań, za parę lat, tylko to są inwestycje, których zwrot trwa dłużej - dodała. Budowa CPK. Dwugłos w klubie Nowej Lewicy Zdania Anny Marii Żukowskiej nie podziela jednak posłanka tego samego klubu, Joanna Scheuring-Wielgus. Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego była we wtorek gościem w programie "Tłit" Wirtualnej Polski. - Ja zawsze byłam przeciwniczką CPK. Nowa Lewica jest za koleją i rozwojem kolei - oznajmiła. Jak dodała, rząd, po przeprowadzonym w CPK audycie, "będzie podejmował strategiczną decyzję w tej kwestii". - Uważam, że nowy port lotniczy nie jest nam potrzebny. Widzę, co się dzieje w Modlinie, w Rzeszowie, Bydgoszczy. Nie ma pomysłu na dobre zorganizowanie tych lotnisk, jest jakiś problem - powiedziała. - Mówię "nie" dla lotniska, "tak" dla kolei - dodała wiceminister kultury. Centralny Port Komunikacyjny: Z Warszawy do dużych miast w mniej niż 2,5 godz. Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe: węzeł przy porcie lotniczym i połączenia na terenie kraju, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!