Zagadka Laury Palmer powraca, a wraz z nią obrazy, które pamiętamy z klasyki horroru - Egzorcysty, Lśnienia i kultowego serialuMiasteczko Twin Peaks. Oryginalny scenariusz spektaklu Rychcika to prowadzona z przymrużeniem oka podróż w głąb wyobraźni, zasiedlonej przez hollywoodzkie opowieści, w której ważne miejsce zajmują obrazy diabła i zła. Reżyser odwołując się do popkulturowych reprezentacji zła, próbuje dotrzeć istoty mocno zakorzenionego we współczesnej sztuce okrucieństwa. Sprytnie grając z konwencjami seriali lat 90-tych, a także legendarnych amerykańskich thrillerów i horrorów, dokonuje dekonstrukcji mitu amerykańskości, z jej fascynacją i estetyzacją brutalności. Tytułowy diabeł, z którego różnymi wcieleniami ścierać się będą trzej sceniczni egzorcyści nie jest już tylko uniwersalnym symbolem zła, lecz demonem masowej wyobraźni, uzależnionej od silnie zmediatyzowanego przekazu.