W myśl przygotowywanych przepisów, media publiczne - czyli Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa - przestaną być spółkami prawa handlowego. Jak powiedział Krzysztof Czabański, chodzi o to, by nadawcy publiczni nie ulegali komercjalizacji, zwiększyć ma się też ich przejrzystość finansowa. Ustawa będzie szeroko określać misję Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji Prasowej. Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego powiedział, że większy nacisk zostanie położony na politykę historyczną oraz promocję i ochronę dobrego imienia Polski. Nad prawidłowością funkcjonowania mediów publicznych czuwać ma wybierana na 6-letnią kadencję Rada Mediów Narodowych. Będzie dbała o to, by nadawcy publiczni wypełniali misję. Jej zadaniem będzie też oddzielenie świata polityki i mediów - zapowiada Krzysztof Czabański. Wiceminister dodał, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji corocznie musiała uzyskiwać aprobatę parlamentu i prezydenta, w przypadku nowej instytucji tego nie będzie. Projekt finansowania ma być oparty na powszechnej składce audiowizualnej, pobieranej wraz z opłatą za energię elektryczną.