Reklama

Reklama

Co Polacy sądzą o podatku od reklam dla mediów? Sondaż

40 proc. badanych jest zdania, że rząd za pomocą podatku od reklam chciał uciszyć nieprzychylne mu media - wynika z sondażu IBRiS.

IBRiS na zlecenie "Rzeczpospolitej" zapytał respondentów, jaki cel chciał osiągnąć rząd, wprowadzając nowy podatek od mediów. Zapowiedź ta spowodowała protest największych mediów, w tym Interii, Polsat News i polsatnews.pl. Zobacz więcej TUTAJ.

40 proc. badanych uważa, że rząd Zjednoczonej Prawicy za pomocą podatku od reklam chciał uciszyć nieprzychylne mu media. 24 proc. - że powodem była chęć zmuszenia wielkich koncernów zagranicznych, które nie płacą u nas podatków, do tego, by je płaciły - wynika z sondażu.

Reklama

Motywy czysto polityczne?

Najmniejsza grupa badanych to ci, którzy podzielają oficjalny argument rządu, czyli deklarację, że powodem wprowadzenia medialnego podatku miała być "chęć zwiększenia wpływów do budżetu państwa" - 22 proc. respondentów.

"Rzeczpospolita" wskazała, że ten argument politycy PiS podkreślali najmocniej, dowodząc, że w czasach pandemii potrzebna jest szczególna solidarność i media "też się muszą dołożyć", choćby do NFZ. "Jednak nawet wyborcy popierający obóz rządzący, którzy nie wierzą w chęć wprowadzenia cenzury politycznej, nie bardzo wierzą w taką motywację. Prawie 70 proc. zwolenników rządu PiS uważa, że powodem była chęć opodatkowania koncernów, a tylko 21 proc - że dobro budżetu" - pisze dziennik.

"Wyborcy opozycji są przekonani, że za tą propozycją kryją się motywy czysto polityczne: o zakusy niszczenia krytyki posądza władzę 71 proc. badanych z tej grupy. Myślą tak także osoby z wykształceniem wyższym - 57 proc., czytelnicy gazet i tygodników, widzowie TVN 24. A patrząc przez pryzmat elektoratów partyjnych z poprzednich wyborów, w motywację ograniczenia krytycznych mediów wierzą wyborcy KO (88 proc.), Lewicy (87 proc.) oraz Konfederacji (92 proc.). Wśród wyborców PSL-Koalicji Polskiej to tylko 19 proc." - podaje "Rzeczpospolita".


Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy