W ostatnich dniach w sieci pojawiać zaczęło się logo chińskiej firmy, która zajmuje się produkowaniem sprzętu do hodowli świń, bydła i drobiu. Sęk w tym, że logo to należy do polskiego banku Pekao SA, który posługuje się nim z przerwami od 1997 roku. Jak czytamy na jednej z podstron banku, w całości poświęconej historii logo, początkowo charakterystyczny wzór utrzymany był w kolorze białym i umieszczony na niebieskim tle. W 2012 roku, gdy bank zaczął współtworzyć Grupę UniCredit żubr zniknął z logo, by w 2017 roku powrócić jako element identyfikacyjny firmy. Trudno mówić jedynie o podobieństwie. Wystarczy spojrzeć na dwa wzory, by mieć wręcz pewność, że mamy do czynienia z tym samym znakiem graficznym. Oznacza to, że chińska firma ShanDong Tengyue Shangqingtai Agriculture and Animal Husbandry Machinery Technology wykorzystuje logo nielegalnie. Chińska firma od lat wykorzystuje logo banku Pekao SA. "Podjęliśmy działania" Okazuje się, że proceder trwa od lat. Wystarczy odwiedzić stronę chińskiej firmy w serwisie Facebook, by zobaczyć, że logo uzupełnione o napisy znajduje się tam od co najmniej 20 sierpnia 2018 roku. Możliwe, że logo wcześniej wykorzystywane było wyłącznie na stronie internetowej bądź starsze materiały graficzne przedstawiające ten znak graficzny z jakichś powodów w przeszłości usunięto. Profil przedsiębiorstwa śledzi na Facebooku 38 obserwujących, a ostatni post opublikowano 19 grudnia 2022 roku. Czytaj też: Sejm ma nowe logo. Koszt? 12 tysięcy euro Czy władze banku Pekao SA wiedzą o sytuacji? W rozmowie z Interią rzecznik prasowy instytucji Paweł Jurek, przekazał, że niezbędne działania natury prawnej zostały już podjęte. Nie zdradził jednak, o jakich czynnościach mowa. Zaznaczył, że ewentualnie, jeśli będzie to konieczne, czynione będą również kolejne kroki "w ochronie polskiego żubra". Jak placówka dowiedziała się o bezprawnym wykorzystaniu logo? Od kiedy działa w tej sprawie? - na te pytania nie uzyskaliśmy odpowiedzi, bo bank nie chce ujawniać szczegółowych informacji. *** Bądź na bieżąco i zostań jednym z 200 tys. obserwujących nasz fanpage - polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!