Reklama

Reklama

Ceny węgla w sklepie Polskiej Grupy Górniczej mocno w górę. "Ujednolicamy ceny"

Sklep Polskiej Grupy Górniczej podniósł ceny paliw węglowych. Średnio podwyżki wyniosły 20 proc., choć ceny niektórych produktów wzrosły o ok. 40 proc. Tak wynika z najnowszego cennika zamieszczonego na internetowej stronie.

Na stronie sklepu internetowego Polskiej Grupy Górniczej pojawił się nowy cennik. Wynika z niego, że ceny paliw węglowe poszły mocno w górę. I tak za tonę karlika ekogroszuku klient zapłaci 1420 zł. Z kolei tona groszku Marcel kosztuje 1140 zł.

O komentarz do sprawy poprosiliśmy Tomasza Głogowskiego, rzecznika prasowego Polskiej Grupy Górniczej.

"W związku ze znacznym wzrostem kosztów produkcji oraz potrzebą działań inwestycyjnych w celu zwiększenia produkcji węgla opałowego Polska Grupa Górnicza S.A. postanowiła ujednolicić od 16 sierpnia 2022 r. ceny sprzedaży dla poszczególnych asortymentów węgla we wszystkich kopalniach" - czytamy w komunikacie wydanym przez spółkę. "Do tej pory te same asortymenty węgla opałowego miały w poszczególnych kopalniach różne ceny. Po zmianie, średnia cena węgla opałowego w PGG S.A. wyniesie około 1,2 tys. zł za tonę (w porównaniu do około tysiąca złotych dotychczas). Nadal ceny węgla z kopalń Polskiej Grupy Górniczej S.A. będą jednymi z najniższych na rynku" - piszą przedstawiciele spółki. 

Reklama

Przeczytaj także: Sklep internetowy PPG sprzedał 600 ton węgla

Ceny węgla. Sklep PGG podwyższa ceny

"Konieczność ujednolicenia cen węgla dla gospodarstw domowych w PGG S.A. wymuszona została drastycznym wzrostem kosztów produkcji od początku 2022 r. Na rynku skokowo podrożała m.in. stal niezbędna w kopalniach do zbrojenia wyrobisk (spółka zapłaci za nią aż o 78 proc. więcej niż przed rokiem). Znacznie droższa jest także energia elektryczna i paliwa, a także usługi dla zakładów górniczych. Według prognoz techniczno-ekonomicznych w PGG S.A. wydatki będą w tym roku aż o 2,4 mld zł większe niż rok wcześniej. Spółka poniesie też istotnie zwiększone wydatki na działania inwestycyjne nieodzowne dla zwiększania produkcji i sprzedaży węgla opałowego dla sektora komunalno-bytowego. PGG S.A. wyda na inwestycje o ponad 1,12 mld zł więcej niż rok wcześniej" - wyjaśnia PGG.

"Dominującym kanałem sprzedaży węgla opałowego dla gospodarstw domowych pozostanie powszechnie dostępny dla osób fizycznych sklep internetowy PGG S.A., w którym od początku roku do dziś w opał zaopatrzyło się ponad 170 tys. klientów. Za pośrednictwem e-sklepu do gospodarstw domowych trafiło dotąd blisko 700 tys. ton węgla. System sprzedaży w PGG S.A. będzie nadal doskonalony i rozbudowywany, aby obsłużyć jak najwięcej mieszkańców kraju zainteresowanych nabyciem opału po atrakcyjnej cenie producenta" - czytamy w komunikacie. 

Zobacz także: Kupił węgiel, ale nie może go dostać


Chcesz podzielić się z nami swoimi doświadczedniami przy zakupie węgla? Napisz: dawid.serafin@firma.interia.pl 

Reklama

Reklama

Reklama