Reklama

Reklama

Biuro podróży Neckermann Polska ogłosiło niewypłacalność

Biuro podróży Neckermann Polska złożyło oświadczenie o niewypłacalności - poinformował mazowiecki Urząd Marszałkowski. Z kolei biuro podróży przekazało, że w najbliższych dniach zarząd spółki złoży do Sądu Rejonowego dla miasta stołecznego Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości Neckermann Polska. W tej chwili na wakacjach przebywa z tym biurem 3600 turystów.

O poranku dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda informował, że wszystkie dzisiejsze loty Neckermann Polska zostały odwołane. Nie wiadomo było, czy do skutku dojdą kolejne.

Co więcej, niektórzy z przebywających obecnie za granicą klientów biura skarżą się, że hotele domagają się od nich dodatkowych pieniędzy.

Biuro złoży wniosek o upadłość

"Z ogromną przykrością informuję, że w dniu dzisiejszym działając w zgodnie z przepisami polskiego prawa, a w szczególności z art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych w związku z niewypłacalnością Neckermann Polska Biuro Podroży sp. z o.o. ("Spółka", "Neckermann Polska") złożyłem stosowny wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych wystawionych przez AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 50 B w celu pokrycia roszczeń klientów Neckermann Polska oraz w celu sprowadzenia do kraju wszystkich klientów Neckermann Polska pozostających obecnie zagranicą" - przekazało biuro podróży w oświadczeniu prezesa zarządu Macieja Nykiela.

Biuro poinformował przy tym, że w najbliższych dniach Zarząd Spółki złoży do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy wniosek o ogłoszenie upadłości Neckermann Polska. "Działanie to jest podyktowane koniecznością wynikającą z przepisów art 21 ust. 1 ustawy Prawo upadłościowe" - napisano w komunikacie.

W środę spółka Neckermann Polska zapowiedziała także, że zawiesza wszelką działalność operacyjną związaną ze sprzedażą w Polsce produktów turystycznych.

Reklama

Jak wskazało biuro, bezpośrednim powodem takiej decyzji było ogłoszenie 23 września 2019 r. upadłości przez Thomas Cook PLC, a w konsekwencji także ogłoszenie w dniu 25 września 2019 r. upadłości spółki Thomas Cook GMBH, właściciela 100 procent udziałów w Neckermann Polska.

Prezes zarządu biura poinformował przy tym, że pomimo stabilnej kondycji finansowej, polski Neckermann nie może funkcjonować samodzielnie bez swojej spółki matki. "Problemy naszego właściciela na rynku brytyjskim oraz niemieckim są przyczyną zlikwidowania działalności operacyjnej na wielu rynkach światowych, w tym na rynku polskim" - wskazał Nykiel.

Prezes zaznaczył przy tym, że "pomimo zaistniałej sytuacji nadal pracujemy, tak aby proces upadłości w Polsce był jak najmniej odczuwalny, mając na uwadze możliwości jakimi obecnie dysponujemy".

Prezes w oświadczeniu biura potwierdził także, że wszyscy klienci Neckermann Polska są objęci ochroną, wynikającą z udzielonych gwarancji ubezpieczeniowych oraz z przepisów o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym.

"Organem do którego należy się zwrócić w przypadku, gdy podróżny w momencie niewypłacalności znajduje się poza granicami kraju jest Marszałek Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu" - przekazało biuro.

Infolinia dla klientów

Neckermann Polska poinformował również, że od środy wszyscy klienci biura mogą zgłaszać się do WP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners), w celu zaspokojenia swoichroszczeń.

Dane kontaktowe to: dla osób przebywających poza granicami kraju - 24 godzinna infolinia: +48 22 522 29 00; dla osób, które miały wylecieć i dokonały pełnej płatności lub przedpłaty za wyjazd - +48 22 563 11 00 oraz adres mailowy: nm.odwolanie@allianz.com.

Infolinia ta działa w godz. od 8 do 16.

Upadłość biura Thomas Cook

W piątek władze największego, a zarazem najstarszego biura podróży Thomas Cook, poinformowały, że znalazło się ono na skraju bankructwa. W poniedziałek firma ogłosiła upadłość. W biurach spółki Thomas Cook na całym świecie pracuje 22 tys. osób, z czego 9 tys. w rodzimej Wielkiej Brytanii. Działająca w 16 krajach świata firma obsługiwała 19 mln turystów rocznie.

We wtorek spółka Neckermann Polska zapowiedziała, że w związku upadkiem firmy Thomas Cook odwołuje zaplanowane na ten dzień wyloty na hiszpańską Majorkę oraz grecką wyspę Zakynthos, a także środowe rejsy do wszystkich turystycznych miejsc. W wydanym komunikacie kierownictwo operatora wyjaśniło, że na 48 godzin wstrzymało możliwość nowych rezerwacji na dowolny sezon wakacyjny.

We wtorek minister przemysłu, handlu i turystyki Hiszpanii Maria Reyes Maroto poinformowała, że wśród licznych zagranicznych turystów, którzy popadli w kłopoty w związku z upadłością spółki Thomas Cook, jest 53 tys. urlopowiczów z Wielkiej Brytanii.


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy